Voetverlichting plaatsen in een O2 FL

Joske

Forumguru
Allen,

zoals reeds gezegd in een ander topic viel mijn oog op de voetverlichting. Iets wat me wel aanspreekt maar ik zou niet weten waar te beginnen.. :)

Heb al eens onder mijn stuurkolom en ter hoogte van de pedalen gekeken maar niet echt iets gevonden, of zoek ik op de verkeerde plek? :D


@Michelv. heeft me al een beetje op weg geholpen met een linkje (mag je steeds hier opnieuw plaatsen trouwens, vergemakkelijkt het zoeken voor mij)

Wat ik nu nog zoek, iemand ervaring met het achteraf plaatsen? Iemand foto's van hoe het er eigenlijk uitziet gemonteerd? Af-fabriek en/of achteraf. Wist eigenlijk zelfs niet dat dit op een O2 aanwezig kon zijn.. ;)

Bedankt voor jullie feedback :thumbsup:

linkje alvast zelf toevoegen: dan kan ik het niet verliezen

http://www.bold-sport.com/store/index.php?route=product/product&path=38&product_id=131
 
Laatst bewerkt:

Michelv.

Forumguru
Alles staat al in de PDF Joske, maar hier nog even een paar foto's van de mijne.

Achter in je stoelen zit al een gat waar je het lampje zo in klikt, onder dashboard zal je zelf gaten moeten maken in de 2 panelen, zijn niet voorbereid.
De Boordnetmodule bevind zich zo'n beetje achter de zekeringkast.


Foto-KLJAZOJ6-D.jpg


Foto-CDQMFFND-D.jpg


Foto-JC6KNJCA-D.jpg


Foto-XZSBKFCJ-D.jpg
 

Michelv.

Forumguru
Hou er wel rekening mee Jeroen dat bij een Pre-Fl de voetverlichting alleen aangaat bij het openen van de deuren, als je dit ook rijdend brandend wilt hebben zul je een 3C8 boordnetmodule moeten plaatsen.

En bij een Pre zit een andere boordnetmodule dan in de PDF staat beschreven( Pre heeft meerdere stekkeraansluiting en de Fl heeft er 3), moet dan ook op een andere aansluiting aangesloten worden.
 
Laatst bewerkt:

Jee13

Forumguru
Thx voor die extra info

Ik wil dan nog iets anders maken; wit bij openen en groen bij rijden, even kijken hoe ik dat ga regelen, ik vermoed dat ik dan een dashboarddraad aftak van de lichtschakelaar en in de unit een groene led soldeer

Ik heb deze mod al bij een aantal audi's gedaan, maar dan in de combi wit/rood
 

Vanenkelen

Forumguru
Leuke mod, die gaat zeker op mijn lijstje met to-do's! Ben benieuwd naar de ervaringen @Joske !

Vraagje, ik heb een tijdje geleden ook een projectje uitgevoerd waarbij ik een extra draad moest trekken naar een van de stekkers van de boardnet module. Dat resulteerde achteraf in een enorme serie hardnekkige foutmeldingen in VCDS, waar ik ook na herhaaldelijk resetten nog een week mee heb rondgereden. Tip achteraf van Antera was om voordat je met je boordnetmodule aan de slag gaat eerst de accu los te halen.

Hoe ging dat bij jou @Michelv. ?
 

Michelv.

Forumguru
Klopt, ik heb het gehad met vervangen van mijn Can-Gateway dat ik heel veel storingen had. Had toen ook de stroom eraf moeten halen en was ik ff vergeten.
 

ertromp

Forumguru
Zo m'n lampjes/draden zijn besteld!!!

http://www.ebay.com/itm/OEM-LED-Footwell-Light-Fit-For-VW-Golf-6-Jetta-MK5-MK6-Tiguan-Touran-MA460-/181204513190?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a30a171a6&vxp=mtr

Inclusief verzenden €23,17. Weer een leuk projectje. En inderdaad in de stoelen zitten al sparingen voor de lichtjes voor de voetenruimte van de achterpassagiers. Vanochtend al op de kop overal onder gelegen en de boordmodule gecheckt.

M'n vrouw ook weer gelukkig want voor €23,17 ben ik weer een dag druk en dat scheelt weer wat terras rekeningen (tja zo moet je dat thuis verkopen @Joske ) :deuk:

Ik houd jullie op de hoogte!

Nogmaals: nooit geweten dat dit kon en super de handleiding @Michelv. :D
 

Michelv.

Forumguru
Er zal alleen nog wel wat invoer e.d. overheen komen, komen ook uit Azie namelijk.(en het is meer dan 22 euro en tot 22 is invoer vrij)
 

ertromp

Forumguru
Dat verwacht ik inderdaad ook maar zal niet veel zijn gezien het bedrag :D Het monteren gaat denk ik nog wel wat tijd inzitten verwacht ik? De bekabeling wil ik tenslotte netjes wegwerken onder de plastic panelen bij de dorpels.
En aanmelden is geen probleem want ik heb de officiële Ross Tech kabel en VCDS software
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Jee13

Forumguru
@Michelv. Ik heb net ven gekeken, ik heb de volgende module in mijn PFL RS

Part No SW: 3C0 937 049 AE HW: 3C0 937 049 AE


Weet jij of ik dan ook pin50 kan gebruiken?
 

Michelv.

Forumguru
Nee, dat is alleen voor de FL, voor de Pre moet je pin B7 gebruiken.



FLInstall Info for Footwell Light Housing

Golf VI, Jetta VI, scirocco, tiguan (is O2 FL)
Electrical System Controller (J519)
connect + B50, - Ground
Coding 09 > 07> 42bit add 1

Golf V, Jetta V, Passat/ Passat CC, R36 (is O2 Pre-Fl)
Electrical System Controller (J519)
connect + B7, - Ground
Coding 09 > 07> 2bit add 4
 

ertromp

Forumguru
En ook ik ben begonnen maar ik moet nog 10-30 dagen wachten op m'n lampjes. Zijn samen met de fu yong hai onderweg nu vanuit China :D

Verkoper: daaqii ( 29521
iconShootTeal_25x25.gif
)



Bericht van de verkoper:

Dear ertromp,
Thanks for your order and payment.

The item is from China: The shipping time will be from 10 to 30 work days, as it needs to go through at least 2 customs and many post office.
From our previous experience, 95% customers in your country can get the item within 22 workdays (30 days), and the rest 5% may receive it in 45days, if there is not any weather factor, strike or something like that that may postpone the handling.

Please leave us a positive feedback with 5 stars when you get it in good condition.
Your great patience is greatly appreciated.

Regards
daaqii
 
Bovenaan Onderaan