Glas buitenspiegel verloren

yup

Lid
Ik heb die spiegel gewoon met bison kit vastgezet. Boeiend als die verwarming het wat minder doet, dan wacht ik maar langer tot de spiegels zijn ontdooit. Ik weet in ieder geval dat ie jaren zo zal blijven zitten.
 
graag gedaan, en nog wat bespaard ook.
en heel mooi dat je laat weten wat je uiteindelijk hebt gedaan:super: zo hebben anderen ook iets aan jou ervaringen
vr gr, mic
 

Trabartje

Nieuw lid
Goededag allen,

Nadat bij mij de spiegel ook was losgetrild, heb ik hier op het forum de nodige info kunnen vinden omtrent de oplossing van het probleem, waarvoor dank.

Echter:

Ik heb het spiegeltje ook besteld, maar heb wat problemen met de montage. Krijg de plastic spiegelkap er met geen mogelijkheid af. Aan de glaszijde is de kap volledig los, en ook het haakje wat aan de achterzijde van de kap zit is los. Maar toch blijft de kap ergens haken :confused:

Op internet had ik gevonden dat het haakje aan de achterzijde, het enige bevestigingspunt is van het kapje, dus hoe kan de kap dan nog vastzitten?

Ik wil uiteraard ook niet te hard breken met de kans op meer beschadigingen.

Iemand tips?
 

Cordoba

Forumguru
Ik twijfel of je wel goed bezig bent Trabartje: de spiegelkappen blijven gewoon zitten. Wat je met beleid los moet halen, is het glas met het kunststofframe waar het glas in zit. De spiegelkap(spiegelhuis) blijft gewoon zitten.
Plaats anders even een foto met eventueel wat tekst/pijlen er in ter verduidelijking wat je probeert te doen.
 

Trabartje

Nieuw lid
Bedankt voor de handleiding. Ga het morgen direct proberen.

Om eerlijk te zijn, had ik geen idee hoe ik de spiegels moest vervangen. Via een ander topic kwam ik toen terecht bij een handleiding van een duits forum:
http://www.superb-forum.de/forum/do...chtmittel in den Bordingspots austauschen.pdf

Hier verwijderen ze eerst de spiegelkap en wisselen daarna het glas om. Derhalve ging ik er vanuit dat de kap eraf moest.

Goed om te horen dat dit dus niet hoeft. Ik houd jullie op de hoogte van de progressie...:grin:
 

Trabartje

Nieuw lid
Nou, zojuist het glas verwisseld.

Bleek inderdaad een piece of koekje te zijn. :winkie: bedankt voor jullie tips.

Helaas begon vanmiddag de rechterzijde ook al te wiebelen en jawel.... ik kon het spiegeltje er zo uit nemen. Bestelling bij artaparts.nl maar weer geplaatst voor een nieuwe :(

Nahja, ben nu in iedergeval straks een geoefend spiegel-omzetter :grin:
 

ougie

Forumguru
€49,= betaald aan Artaparts en na 3 dagen zijn beide (verwarmde) spiegels netjes thuis afgeleverd.
10 minutjes werk en klaar was Kees, of in dit geval ikzelf.
 

aiva tco adoks

Forumguru
Vandaag begon mijn rechter buiten spiegel enorm te trillen thuis de spiegel er maar afgehaald,(zat al half los)
Moet ik hier nu een nieuwe spiegel met kliksysteem voor bestellen of kan ik de spiegel er weer op plakken met????? Suggesties.

Zal de linker ook eens nakijken...
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    156,7 KB · Weergaven: 20
  • image.jpg
    image.jpg
    236,4 KB · Weergaven: 20

Cordoba

Forumguru
Ik heb een poosje terug van iemand gelezen die het met Pattex(als ik me niet vergis) opnieuw gelijmd had (ook verwarmingselement op het glas) en hij had betere spiegelverwarming dan ervoor, dus waarschijnlijk al een poosje last gehad van loslaten van het verwarmingselement.
 

aiva tco adoks

Forumguru
Zal een kijken bij de bouwmarkt,is het gewoon kunststof waar het op plakt of heeft dat nog een speciale naam qua kunststof
Snap je het nog :)
 

Cordoba

Forumguru
Ik snap het wel, maar ik weet het niet (welk type kunststof ze gebruikt hebben voor de glashouder).
 
Ik heb glaskit (aqaurium kit) gebruikt werkt prima zit als een huis en de verwarming doet het ook nog steeds prima!

Mijn spiegel wapperde er ook bij. Even eruit gewipt, schoongemaakt een dun laagje kit erop gesmeerd en toen stevig aangedrukt.
 

BarryXX

Actief lid
Grappig, ook ik had gisteravond mijn linkerspiegelglas in mijn handen. :) Aangezien ik in Oostenrijk zat en vandaag naar huis moest, heb ik maar kit gebruikt van mijn gastheer. Na 900km zit het glas er nog steeds in. Van de winter maar eens kijken hoe de verwarming het doet, anders het spulletje maar vervangen...
 

Cordoba

Forumguru
@BarryXX: komende dagen wordt het redelijk fris, dan moet je toch kunnen voelen of je spiegelverwarming werkt of niet, dan heb je nog alle tijd om het op te lossen.
 

Blacky

Forumguru
Heb onlangs ook dit probleem gehad, trillende spiegel. Kon ze simpel los halen. Garage gebeld en ook ik schrok van de prijs. Heb op advies van de garage hitte bestendig dubbelzijdige tape bij de Karwei gehaald en klaar is kees. Waar de garagehouder mij wel voor waarschuwde is dat de verwarming zeker niet meer optimaal functioneerd. En hij had gelijk, de tape is zeker niet warmte geleidend. De spiegels zitten prima vast, maar de verwarming werkt nagenoeg niet meer. Als je verwarming bent gewend, is zonder erg vervelend. Ik ben nog op zoek naar de goedkoopste manier om toch aan nieuwe spiegelruitjes (met verlijmde verwarmingselement) te komen.
Heb ik bij mijn vorige octavia ook gehad (zat los in de houder) en net als ougie 2 zijdig tape gehaald. Spiegel verwarming werkte wel maar duurde wel langer.
 
Bovenaan Onderaan