Grappig.
Je bestelt iets bij een webshop die hoort bij een garagebedrijf. Op de site staat dat ze ook spullen als rest voorraden opkomen, dus ik was extra scherp.
Hetgeen wat je bestelt zou moeten bestaan uit 5 onderdelen (de afdichtingsset die ik nodig had voor de kachelradiator), maar op de foto zijn in het zakje maar 3 onderdelen zichtbaar.
* Product: €5
* Verzendkosten: €10
* iDealkosten: €1,50
Voor de zekerheid maak je nog een opmerking dat de set 5 onderdelen moet bevatten, er maar 3 zichtbaar zijn en dat het belangrijk is dat ze er alle 5 zijn.
De envelop komt binnen en wat denk je; 3 onderdelen.
Mailtje gestuurd, sorry, het is niet compleet, kan gebeuren, hoe kan ik het terugsturen.
Reactie: "Je mag het product aan ons terug sturen, dan zal ik de kosten van het product terug boeken."
Dus ik geef aan dat ik verwacht dat ze ook de andere kosten vergoeden, zoals verzendkosten etc, krijg ik als reactie dat ze wel de initiële verzendkosten vergoeden, maar niet de iDealkosten en terugstuurkosten.
Dus ik vertel: "als een product dat geleverd wordt niet goed is of onvolledig, dan zou de verkopende partij alle kosten moeten vergoeden, ook de transactie- en terugstuurkosten. Ik neem aan dat jullie dat ook volgen?"
Geen reactie meer.
11 dagen later stuur ik het pakket terug met opmerking op de bon dat ik verwacht dat ze alle kosten terugbetalen.
... en stuur een net bericht per mail, inclusief fijne feestdagen, om aan te geven dat het onderweg is.
Hallo xxx,
De spullen gaan morgen retour. Ik verwacht een terugbetaling van alle kosten.
Fijne feestdagen,
Met vriendelijke groet,
Pieter
Kijk ik vandaag in de bankapp, zie ik dit bij de terugbetaling staan.
"Ik heb even een eurootje extra gedaan. Voor je spaarpotje. Uit je venijnigheid bemerk ik dat je het wel kan gebruiken. De beste wensen."
WTF? Serieus? Gebeurt dit echt?
Wilde kosten besparen, maar kostte uiteindelijk dus nog €16,50 en hierdoor wat ergernis.
Omdat ik omhoog zat en de auto gefixed moest toch ff dealer hier om de hoek gemaild...kost het origineel €18,50 en kon ik volgende werkdag al ophalen.