Bandenkeuze voor Seat Leon ST 5F / 225-40-18

PizzaPieter

Donateur
CC3 ziet er goed uit, maar nog niet beschikbaar en waarschijnlijk weer duurder.

Heb gekozen voor Pirelli SF3
Vandaag nam ik met sneeuw een bochtje met 25kmu....er gebeurde niks, anders dan ik in mijn broek scheet.

Groen was t plan.
Oranje is wat er gebeurde.
Gelukkig stond er niemand op de weghelft waar ik terecht kwam
65127.jpg 65129.jpg

EdK

Forumguru
Je hebt je onderbroek wel eerst leeg geschraapt voor je hem in de was hebt gegooid ? :cool:
Tsja het gebeurd voor je het door hebt.... gister ben ik de A12 redelijk doorgekomen, behalve blijven er gasten die willen meerijden op de trekhaak terwijl ik die niet heb...
En andere die verstappen blijven na doen op de meest linkerbaan onder het mom van ik heb winterbanden.....

Maar ook met gewoon remmen op die A12 werd er meerdere keren de ABS ingeschakeld bij de Fabia en door de sneeuw kreeg ik telkens melding dat me frontsensor vervuild was en uitgezet was Duhhhhh dat was de plaksneeuw...
Snap niet dat men daar geen verwarmingselement in weet te verwerken zodat deze sneeuwvrij blijft .....

PizzaPieter

Donateur
Parkeersensor ging ook af idd.
Maatje kreeg ongeluk op afrit A50. Auto gleed van weg af in berm voor hem. Hij ook. Op zelfde plek.
Ook low speed

Arjan1985

Forumguru
De condities zijn gewoon ruk. Allemaal ijs en gladheid. Echter niets mooier dan rijden in verse sneeuw zonder ijslaag eronder met verse winterbanden. Maar dat is zeer zeldzaam hier in het zuidwesten. Dus ik rij nog op zomer banden

@PizzaPieter hoe bevallen je all seasons verder? Hoe gaat het op wat versere sneeuw?

De reden dat ik weleens toendertijd met winterbanden toch op die linker baan reed was dat daar minder werd gereden en je meer grip had. Rechts is de sneeuw al geheel plat gereden en vond ik soms gladder. (Mits er geen ijs eronder ligt)

PizzaPieter

Donateur
Banden zijn verder top.
Met regen, sneeuw (verse dan) en droog weer. Stukken beter dan de voorgangers.
Het was al wat nat toen we weggingen en het was 0 graden.
Toen we terugkwamen sneeuwde t heftig, dus wrs ijs eronder en sneeuw erop. Dat die sneeuw vers is, verschilde niets. Sturen en toch rechtdoor.
Ondanks gladheid de band met rechtuit rijden én remmen best veel grip. Daarna nog ff met de 2 jongste kids de ABS getest
De middelste vond het nog best wat hoe ik ons over dat fietspad gedirigeerd kreeg en de paal ontweek.

Tees

Donateur
Ik heb zowel gistermiddag als vanochtend in het midden van het land gereden met de CC's en ik was er zeer tevreden mee. Groot verschil met de mensen die op zomerbanden reden, vooral op de parkeerplaats die volledig verijst was. Verder blijft het met elk rubber scherp zijn op de omstandigheden. En zelfs dan kan je een onverwachtse glijder maken.

EdK

Forumguru
Zat gisteravond even te kijken naar nieuwe 4 seizoensbanden en hier word in de specs ook aangegeven dat deze bij regen en sneeuw hun werk wel doen.
Maar bij ijs zie je overal een negatief teken staan....
En eigenlijk logisch want dan moeten we spijkerbanden gaan plaatsen, maar of we die in NL mogen toepassen ???
Dat ik wat jaren terug in Noorwegen was en een klapband had opgelopen en zodoende bij een bandenboer stond, had deze een rijkelijk assortiment in zijn rekken staan...
Op zich wel leuk om eens in echt te zien, kon deze toendertijd alleen van plaatjes...

Captain Hook

Forumguru
Spijkerbanden zijn zelfs verboden in NL @EdK !
Heeft ook weinig zin voor die ene keer dat er ijzel zou liggen op de weg.

Heb, jaren geleden ooit wel eens meegereden met een testauto die voorzien was van spijkerbanden. Welnu, dat rijdt voor geen meter.

Ook in de landen waar het (deels) is toegestaan, zijn er behoorlijke restricties. Qua snelheid en qua gebruik. Anders is het wegdek wel heel snel vernield. En wat betreft wegligging voor je auto: slecht(er)... :cry:

Bovenaan Onderaan