2013 Citigo met Navigon: Freshmaps MN7 / MN8 2020/Q4?

Mr. Horizon

Senior Member
Zoals de titel al zegt, ik ben op zoek naar de laatste versie van de navi software. Genoeg posts te vinden rondom dit thema, maar geen recente. Kan iemand mij op weg helpen met de betreffende software?

Tees

Donateur
Heb je al op VIN gezocht op de Skoda website? Op de VW website staat is gewoon als downloadbaar bestand (als je de Up! selecteert).

Mr. Horizon

Senior Member
Dank, daar had ik wel op vin gezocht, maar daar krijg ik een negatieve melding op mijn vin nummer (there were no maps for the VIN).
Ik had echter niet verder gelezen :rolleyes:, screenshot van hemi24 schudde me wakker. Morgen eens kijken of het lukt.

Mr. Horizon

Senior Member
Via Garmin Express herkent de software niet de Garmin (mijn laptop wel, ik kan alle files zien op de Garmin). Alternatieve poging (volgens handleiding Move & Fun): Ik heb North Europe gedownload en op SD gekopieerd en die in Garmin gezet en vervolgens aangezet. De Garmin start dan gewoon op (en gaat niet in installatie modus). Suggesties zijn welkom :unsure:

hemi24

Donateur
Heb je een Navigon of een Garmin? Daar zit namelijk wel een verschil in, ookal lijken ze qua uiterlijk gelijk…
Versies voor 2014 zijn volgens mij Navigon/Garmin V1 en versies vanaf 2014 zijn Garmin V2.

Mr. Horizon

Senior Member
auto uit 2013 en op kastje staat Garmin. Maar ik bedenk met net het volgende: ik heb de gehele folder op de SD gekopieerd en niet de losse files uit de folder. Zou dat het kunnen zijn?

• Leuk
Waarderingen: Tees

hemi24

Donateur
Ik zou zeggen: bestanden van het ZIP bestand uitpakken en in de root van de SD-kaart zetten.

Lijkt me dat de mappen/bestanden die je in het Zip bestand aantreft, ook terugvindt op de SD-kaart?

• Leuk
Waarderingen: Tees

Mr. Horizon

Senior Member
Dat is nu juist het punt> de download van updateportaal Skoda resulteert in een map North_Europe (geen zip). Scherm­afbeelding 2025-12-27 om 18.22.29.png
Ik heb de gehele map gekopieerd naar de SD kaart. Misschien moet ik alleen de files uit deze folder op de SD in de root kopiëren. Morgen eens proberen.

Peter-036

Forumleiding
Moderator
ik zie daar geen bestand dat de kaart kan zijn, North_Europe.md5 is een controlebestand voor een bestand met dezelfde naam, maar een andere extensie. Waarschijnlijk moet die extensie .GML (of .gml of zoiets) zijn voor een Garmin.
Zou een andere naam kunnen hebben, maar moet logiescherwijze meerdere (tientallen?) Gb's groot zijn

Mr. Horizon

Senior Member
Misschien. Maar ter mijne verdediging :ROFLMAO:, de handleiding spreekt van een zip file. Je download echter een folder. Maar belangrijker, het is gelukt! De files zoals hierboven in screenshot getoond direct in de root van de SD kopiëren, in de Garmin, opstarten en de installatie begint (voor de weinigen die het misschien nog moeten/willen doen).

Rallye

Forumguru
Dat is de eerste instelling die ik op een Windows PC weer aanzet: de volledige namen van bestanden tonen. Waarom Microsoft dat toch al jaren probeert te voorkomen?

Tees

Donateur
Omdat 95+% van de mensen helemaal niet geïnteresseerd is in ouderwetse extensies. Wie kent die ook nog, dan moet je wel het DOS of Win3.1 tijdperk meegemaakt hebben. Ik heb de extensies overigens ook niet zichtbaar staan, maar herken de icoontjes ook wel zonder extensie. En als ik t graag wil weten, dan is alt-Enter zo ingedrukt.

Bovenaan Onderaan