Na verlagingsveren installatie storing Dynamische bocht erlichting

Rallye

Forumguru
Oplossen is inderdaad beter - dit lijkt me ook iets waar je medeweggebruikers last van zouden kunnen hebben.

Tees

Donateur
Als het goed is zou de hinder beperkt moeten blijven tot de bestuurder: die ziet te weinig doordat de AFS onnodig naar beneden bijstelt. Als de verhoging voor en achter min of meer gelijk is, dan zal ook de standaardstand van de verlichting (als de AFS in storing is) niet verblindend moeten zijn.

Rallye

Forumguru
Dank voor de uitleg. Niet zozeer storend voor de andere weggebruikers, maar voor jezelf dus?

Update: vandaag terug geweest naar de garage. Een van de sensoren bleek tijdens het monteren defect te zijn gegaan. Direct vervangen en de melding is weg. Dank voor al jullie input over mogelijke oorzaken.

hemi24

Donateur
Behalve het armpje weer aan de hoogtesensor bevestigen hebben ze verder niks opnieuw gekalibreerd..?

Arjann

Forumguru
Fijn dat de oorzaak van de melding verholpen is, maar desalniettemin móet er ook een basisafstelling/kalibratie uitgevoerd worden.

Arjann

Forumguru
De auto zakt vóór en achter gelijk (3cm ?).......waarom zou je dan (laten) calibreren?
Ts geeft aan dat er een hoogte sensor vervangen is, waardoor een basisafstelling noodzakelijk is.
Daarnaast, het is geen zekerheid dat de verlaging voor én achter exact gelijk is aan 3cm. Ook vind ik persoonlijk, bij zulke werkzaamheden aan het onderstel, hoort het er gewoon bij als je kwaliteit wilt leveren, net zoals het vervangen van rekbouten.

Dat weet ik niet. Ik weet niet wat voor sensoren daar allemaal zitten. Enige wat ik weet is dat mijn verlichting ogenschijnlijk correct functioneert en de foutmelding weg is. Wellicht moeten we de mogelijkheid dat ze alles correct hebben hersteld en de auto weer goed is niet geheel uitsluiten.

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Kom zeg! Gezien de foto is de auto 'eenvoudig' verlaagd, waarom dan al deze paniekzaaierij?
Wanneer er (weer) storingen optreden zal TS wel actie ondernemen, maar calibreren voor een eenvoudige verlaging en aansluitend het vervangen van een hoogtesensor is wat over de top.

Heeft je auto voor een bord met zwart/witte stippen en vlakken gestaan?
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat de koffie goed was en de stoelen in de wachtruimte bijzonder comfortabel zaten. Ik heb niet gezien wat ze met de auto hebben gedaan want dit was uit het zicht.

Een belletje is zo gedaan maar daar voel ik mij niet helemaal goed bij. Alles doet het gewoon en de monteur heeft toegezegd dat alles goed is. Een dergelijke vraag vind ik van ongegrond wantrouwen uitgaan. Ik begrijp jouw suggestie helemaal maar ik wil dat niet doen. Desalniettemin dank voor je zorg!

Bovenaan Onderaan