Na verlagingsveren installatie storing Dynamische bocht erlichting

Zojuist nieuwe verlagingsveren laten monteren. 2 km van de garage kreeg ik de melding Storing Dynamischer bochtverlichting. Moest de kinderen van de opvang halen en had daardoor geen tijd om terug te gaan. Garage wel gebeld en die zegt dat niets met het plaatsen van de vering te maken kan hebben omdat ze niet in de buurt komen van dat systeem. Dat laatste zal, maarja, het heeft er natuurlijk wel mee te maken. Garage heeft aangeboden uit te lezen maar die toko is 1,5 uur rijden vanaf mijn huis dus wil eerst hier een balletje opgooien over wat het kan zijn en hoe het kan worden verholpen.

Iemand ervaring met dit probleem?

Tees

Donateur
Nee, uitlijnen is vooral in het horizontale vlak (wielen links/rechts bijstellen en de binnen/buitenhoek). De hoogtesensoren meten de hoogte van de ophanging (verrassend genoeg ;)). Dus als de boel verlaagd is en die zijn niet opnieuw gecalibreerd, tsja, dan geven die een merkwaardig signaal door. En de hoogteverstelling van de koplampen gaat dan dus mis.

Tees

Donateur
Lijkt me een VCDS klus idd. Zal vast een adaptation zijn van de hoogtesensor, maw het opnieuw inleren van het nulpunt. @Antera weet daar by far het meeste van als VCDS- én verlagingsexpert

andrehj

Forumguru
Vrijwel zeker dat je wagen opnieuw gekalibreerd moet worden i.v.m. aangepaste wagenhoogte.
Je AFS geeft nu een storing, maar het hangt samen met de hoogtesensor op de achteras.
Niet alleen op de achteras. Mijn S2 (met xenon) heeft ook zo'n sensor linksvoor. Ik neem aan dat dat bij de S3 ook zo is.

Arjan1985

Forumguru
Trouwens die kalibratie zou toch niet moeten eigenlijk via VCSD. Als je met 300 kilo bagage rijd ligt je auto ook 3 cm lager. Of caravan erachter.

Tees

Donateur
Trouwens die kalibratie zou toch niet moeten eigenlijk via VCSD. Als je met 300 kilo bagage rijd ligt je auto ook 3 cm lager. Of caravan erachter.
Dat is nou precies het punt: de ECU moet het nulpunt weten, dus in onbeladen toestand, om te kunnen corrigeren voor beladen toestand. In beladen toestand gaat tenslotte de kont omlaag dus de neus omhoog, en dus moet de verlichting omlaag bijgesteld worden.

Als de ECU nu dus denkt (obv het oude nulpunt) dat de auto continu beladen is, dan staan de lampen niet goed. En als je dan een keer wel beladen rijdt, dan gaat ie mogelijk buiten bereik met een foutmelding als gevolg.

Ik kreeg uit voorgaande reacties niet de indruk dat dit dit kon. Als het dezelfde moeite is ja dan liever kalibreren ik ga morgen weer langs de garage. Is wel weer 3 uit sturen maarja vind autorijden niet erg.

hemi24

Donateur
ik hoop voor je dat ze de benodigde borden voor kalibratie hebben, anders rij je er voor niks heen...

images

Tees

Donateur
Ik zou eerder naar een VCDS guru in de buurt gaan...als de garage verlaagd heeft en dit niet heeft uitgevoerd, vraag ik me ernstig af hoe kundig ze zijn. Ik weet niet hoe ver Breda rijden is voor je, maar daar zit @Antera die het in een mum voor je oplost. En dan kan je meteen andere leuke tweaks aan je auto laten doen ;)

Dat is ook mijn zorg. Maar aan de andere kant vind ik ook dat zij het moeten oplossen Aangezien zij het veroorzaakt hebben. Woon in Rotterdam en de garage zit in omgeving Amersfoort. Dus Breda is dichterbij. De garage waar ik het heb laten doen is volgens mij een vrij professionele club (stonden ook complete Ferrari,s op de brug. Ik kan daar morgen ook al terecht voor het uitlezen.

Tees

Donateur
Had je beter meteen naar Breda kunnen gaan voor de verlaging, dichterbij, vast en zeker goedkoper, en sowieso goed. ;)

Bovenaan Onderaan