Yep.. Hij rolt nog steeds.

myfirstoctavia

Forumguru
Net weer een verse APK.
24 jaar oud inmiddels, kilometerstand nog onder de 250k, en nog steeds geen noemenswaardige roest.

Onderhoud in de 6 jaar dat ik hem in bezit heb? Op wat beginperikelen na:
Bar weinig...

Wat olie, remblokken achter 1x vervangen, een remklauw, setje banden, en dat was het wel zo'n beetje.
De originele schokbrekers, koppeling en uitlaat zitten er zelfs nog steeds in / onder.

Inde was zetten doen we niet aan, hogedrukspuit erop eens in de 2 maanden en dat was het wel zo'n beetje. Verbaast me elke keer weer hoe hard hij blijft glimmen zonder ook maar één druppel turtlewax te zien.

En ja: een motorstoringslampje. Klopt. Al 6 jaar. Gaat te pas en te onpas uit (of aan... Net hoe je het ziet) Oorzaak volgens OBD uitlezing: Sensor in het expansievat koelreservoir. Verder: nul storingen opgeslagen in het brein van de computer.
Niet alleen nu, nee: de afgelopen 6 jaar.

En Ohja... Eerlijkheid gebiedt me te zeggen: Voorruit pasgeleden vervangen omdat ik dacht dat het zonnescherm er wel in zou passen met klep dicht als ik hem tussen voorstoelen door op t dashboard zou leggen.. (2 meter 70) dat paste dus nét niet...
Driver error dus, is de Quat-troctavia niet aan te rekenen. IMG_20250905_190243156~2.jpg

InCollage_20250905_191204612_copy_1024x1716.jpg

Bovenaan Onderaan