Kodiaq phev vermogen en caravan

El Dimi

Nieuw lid
Dus als ik het goed heb
Hi @Bakkertje , mijn ervaring met de Octavia PHEV is wel iets anders. Bij mij lijkt de elektrische ondersteuning namelijk niet helemaal te stoppen. Als ik op de snelweg constant rijdt, zie ik alsnog zowel het resterende bereik als het accupercentage teruglopen. Dit terwijl de motor dan wel degelijk loopt. Is dat bij de Passat niet het geval?

Wat is hierin de ervaring onder de nieuwe Kodiaq rijders?

Dit is idd bij de kodiaq iv ook het geval onder gewone hybride modus.

Fdb

Lid
Nu de zomervakantie achter de rug is ben ik benieuwd of er nog nieuwe ervaringen zijn mbt rijden in de bergen en het verbruik.

gr Floris

EvilKnievel

Forumguru
Zeker! Met de Kodiaq naar zuid Frankrijk geweest met een caravan van +/- 1400 kg.
Dit gewicht bleek geen enkele uitdaging voor de Kodiaq, ook niet in de bergen. Je kan op de cruise control rustig met 95 á 100 km/h de berg op. Berg af even opletten dat de auto niet te zwaar regenereert en daardoor de caravan remmen erop houdt.
Verbruik gemiddeld was zo'n 1 op 8,4, dat was grotendeels met een lege accu. Mijn vorige auto was een Karoq 150pk en daar haalde ik ongeveer hetzelfde verbruik mee. Wat wel erg prettig was, is dat de Kodiaq een stuk zwaarder is, waardoor de caravan niet veel te zeggen heeft over de auto, het reed erg ontspannen. De twee pubers op de achterbank hebben de ritten ook als zeer ontspannen ervaren.

photo_2025-09-03_00-58-55.jpg

Fdb

Lid
Dat klinkt goed. Mooie combi zo!
Ik twijfel nog tussen een Mhev en een Phev. Mijn caravan is iets zwaarder, max. 1700 kg en vraag mij af of dat niet teveel van het goede voor de gewone 1.5 is, die volgens de autobladen al de handen vol aan zichzelf heeft. Wel gaat de voorkeur uit naar een 7p. Dus dat maakt de keuze lastig.

Ik kan je maar 1 tip geven; proefrit.
Als je t hier vraagd zal je voor beide modellen argumenten vinden. Rijden is toch veelzeggend. Ik dacht aan de mhev maar na proefrit wist ik zeker dat het phev zou worden. En dat is echt iets persoonlijks

EvilKnievel

Forumguru
Dat klinkt goed. Mooie combi zo!
Ik twijfel nog tussen een Mhev en een Phev. Mijn caravan is iets zwaarder, max. 1700 kg en vraag mij af of dat niet teveel van het goede voor de gewone 1.5 is, die volgens de autobladen al de handen vol aan zichzelf heeft. Wel gaat de voorkeur uit naar een 7p. Dus dat maakt de keuze lastig.
Als de accu leeg is, heb je ook niet heel veel meer dan 150pk, maar dat zal nog steeds ruim voldoende zijn. Daarbij is de mhev ook nog eens bijna 300kg lichter dan de phev, dus is het verschil te verwaarlozen met een zwaardere caravan.

Bovenaan Onderaan