Storing: noodoproepfunctie, Werkplaats opzoeken

Stuiver

Forumguru
Goedenavond.

Ideeen gevraagd: titel zegt het al: Storing: noodoproepfunctie, Werkplaats opzoeken is de melding in het maxiDot scherm. Vaak in combinatie met columbus (high) die vastloopt en zichzelf reset/herstart. Vreemde zaak: het groene lampje bij de SOS knop boven mijn hoofd blijft wel groen en wordt niet rood.
als het gebeurd gebeurd het binnen een paar minuten na vertrek, en daarna kan het nog een paar keer gebeuren, maar als het nat 10 minuten niet gebeurd is, dan komt het die rit niet meer voor.
als de herstart plaatsvind gaat de columbus terug naar de instellingen zoals die waren bij de start: voordat navigatie was ingevoerd of bij het muzieknummer waarmee je vertrok.

Foutmelding in OBD11: emergency-call module U10E100, maar die komt niet altijd terug na wissen, terwijl de Storing melding wel terug komt.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Ik heb nog niet geprobeerd de sos-knop in te duwen, omdat ik niet weet wat er dan geburen zou en of ik dat eventueel nog kan cancellen. Dit om te kijken of ie echt niet werkt.

Auto gaat naar garage binnenkort voor onderhoud en ik heb gevraagd alle softwareupdates uit te voeren, maar ik heb denk ik geen zin om een volledige nieuwe unit te moeten kopen. Mag ik verzekeringswijs rondrijden met een (misschien) niet werkende SOS-module?

Ik kijk uit naar al jullie inzichten.

Tman0961

Forumguru
Heb je al geprobeerd de zekering hiervan te lossen voor 10min? Dat wil nog wel eens helpen met deze storing. Anders lijkt het me mogelijk dat de module aan zijn eind begint te raken.

Stuiver

Forumguru
@Tman0961 ik heb de zekering wel vervangen, maar niet voor 10 minuten zonder zekering gelaten. Denk je dat dat iets uitmaakt? T is zo nog een keer gedaan…

@Antera ODIS? Dat is de eerste keer dat ik daar van hoor. Wat is het? wat doet het? Wie heeft het (Jij of de dealer?)

Bovenaan Onderaan