Additionele terugroep actie

Oumi

Lid
Moet helaas dit weekend nog blijven staan, en blijkbaar met ramen, deuren en motorkap open :(

Bijlagen

• IMG_1503.png
    IMG_1503.png
    761,4 KB · Weergaven: 38

hemi24

Forumguru
Dat van die ramen (waarschijnlijk alleen het bestuurdersraam), portieren en motorkap snap ik, maar waarom staan de parkeerlichten aan?!?

satbeginner

Nieuw lid
Update op onze Kodiaq iV PHEV:

Sinds afgelopen woensdag hebben ze meerdere malen geprobeerd de 90EE update uit te voeren, en steeds ging het vlak voor het einde fout, waardoor de wagen in een onbruikbare stand achter bleef.
Vandaag zou er ondersteuning vanuit Skoda zijn, maar die was er niet.

Wel kon ik even met de monteur meekijken, en wat ik zag was het volgende:

Na de start van het update-proces loopt het programma diverse modules langs om de huidige status te controleren.

Op een zeker moment verschijnen er in het rood een aantal foutmeldingen, ik meen allemaal in de P811x range.
Daarna meldt het programma dat herstellen van bestaande foutmeldingen en updaten van software niet tegelijkertijd mag worden uitgevoerd.

Dus ik zeg terloops tegen hem: moet je niet eerst die foutmeldingen resetten, en dan pas updaten?

Hij haalde zijn schouders op en zei dat hij dat niet wist.

Ik ben toen maar weer koffie gaan drinken.
Een half uur later kwam de werkplaats chef opgetogen melden dat het nu gelukt was, maar nu was het wachten op Skoda die moet bevestigen dat de nu aanwezige software versies een toegestane combinatie zijn.

Kortom, vorige week bijna drie dagen, en nu deze maandagochtend erbij en hij staat nog steeds in de garage, want iedereen moest eerst ff lunchen....

Wordt vervolgd,

Leo

satbeginner

Nieuw lid
Update op onze Kodiaq iV PHEV:
....
Een half uur later kwam de werkplaats chef opgetogen melden dat het nu gelukt was, maar nu was het wachten op Skoda die moet bevestigen dat de nu aanwezige software versies een toegestane combinatie zijn.
.....
Wordt vervolgd,
Leo
Zojuist belde de werkplaats chef met het volgende fijne bericht:

Ze kunnen de auto NIET uitgeven omdat deze specifieke software update geverifieerd moet worden door Skoda.

Die nemen op afstand de aan de wagen gekoppelde computer over en controleren dan de verschillende versies en instellingen in de wagen.

Pas wanneer Skoda het goed vindt mag de wagen pas de weg weer op.
Ze waren daar mee bezig en toen viel de verbinding weg, en Skoda heeft die niet meer hersteld.

Kortom, hij zal daar nog wel een tijdje staan.

Wat een F*** zooi!!

Laatst bewerkt door een moderator:

Oumi

Lid
Deze voormiddag mocht ik de wagen eindelijk ophalen. In totaal dus van donderdagmorgen tot dinsdag morgen kwijt geweest

Ik heb via de site van Maas Koning ook gevraagd een afspraak voor de update te maken. Na een week nog niks van ze vernomen. Misschien vinden ze t zelf ook niet lekker gaan met de updates.
Voor mij het dilemma: eigenlijk gaat t redelijk goed met mijn kodiaq alleen het leeglopen van de accu is een gedoe. Ik durf m snachts niet te laden waardoor ik regelnatig benzine rijd. Nig even wachten met de update tot Skoda het beter voor elkaar heeft of toch maar doen?

satbeginner

Nieuw lid
Wij moesten onverwacht voor een sterfgeval naar Nederland.
De vervangende Kamiq mocht Spanje niet uit vanwege verzekering, een andere auto hadden ze niet, en Skoda Spanje gaf niet thuis.

Wij moesten zelf ander vervoer regelen, en kunnen alleen maar hopen dat als we over 7-10 dagen weer terug zijn de Kodiaq is vrijgegeven door Skoda.

Dan pas kunnen we wat zeggen over of de 90EE update deze 12V problemen heeft opgelost.

P.S. er gaat wel flink gemopperd worden als we terug zijn..

Wordt vervolgd,

Leo

Bovenaan Onderaan