Velgen maat voor winterbanden. VW Tayron 200kw phev

Hallo ik heb altijd een lease auto gehad waar ik maar een velg had en werden de banden van gewisseld en de laatste ID3 had all season banden. Nu was is daar niet te spreken over. Want die kwamen er alleen ivm wissel kosten. Maar in de zomer meer herrie minder bereik. In de winter minder grip en alles daar tussen in. Op zich een slimme keuze als je alleen in Nederland rijdt want je hebt van alles wat maar net niet. Mijn vraag is echter toch over welke maat ik moet of zou moeten nemen voor een set winterbanden. Omdat als ik per ongeluk toch naar Duitsland Oostenrijk of Zwitserland wil met sneeuw all season niet als ik worden beschouwd. En aangezien ik een Tayron gekocht heb ben ik benieuwd naar voor jullie mede vag rijders uit de loods groep. Want daar rijden er meer van en langer rond. Wat zou jullie keuze zijn qua maat en breedte. Ik heb de 272pk phev met af fabriek 20inch zwarte velgen met 255 breedte. En het DCC systeem. Dus ik ben benieuwd of onder jullie veel zijn die een maatje of meerdere maatjes kleiner rijden en zelfs smaller ook ivm mogelijk sneeuwkettingen gebruik en het rijd comfort. Immers 20 inch is alleen dunnere band maar in de winter wordt alles stugger enz en is het niet slimmer om 19 inch te kopen ivm dit alles. Ik hoop op veel reacties. (Behalve. Dat is een Kodiaq had moeten kopen ) dank jullie allen alvast.

hemi24

Forumguru
Als je het af-fabriek besteld (incl extra TPM-sensoren) heb je twee opties v.w.b. sets die geschikt zijn in combinatie met sneeuwkettingen:

Winterräder "Bari" (zusätzlich), 4 Leichtmetallräder 7 J x 17, Winterreifen 215/65 R 17 H

Winterräder "Napoli" (zusätzlich), 4 Leichtmetallräder 7,5 J x 18, Winterreifen 235/55 R 18 H

Bovenaan Onderaan