Scala (2019) Android auto wireless werkt niet (kabel wel)

1983jeroen

Forumguru
Weet je echt zeker dat de auto draadloos wel ondersteunt?
De moderne VAG auto's waarmee ik heb gereden verbonden meteen draadloos na connectie gemaakt te hebben met Bluetooth.
Apart de WiFi verbinden was niet nodig.
Mijn Amundsen van 2019 kan sowieso niet draadloos.

Koop gewoon een dongel voor in de USB aansluiting. Kost tegenwoordig weinig en dat werkt prima.

Ik gebruik zelf al jaren die van Carsifi, maar mijn vriendin een goedkoop ding uit China en werkt eigenlijk net zo goed.

jesse_s93

Forumguru
De amundsen van de fabia/scala/Kamiq ondersteunt draadloos carplay en Android auto. Bij de eerste modeljaren kan dit worden geactiveerd met VCDS/OBD11, daarna was het standaard geactiveerd. De Amundsen heeft namelijk wel de swap code voor WLAN standaard geactiveerd. De Swing en de Bolero hebben de SWAP code voor WLAN niet standaard geactiveerd. Dat is via de dealer, mits geüpdatet naar SW1800, te activeren.

Skyland

Nieuw lid
bedankt voor de info @jesse_s93 .
Mijn buurman heeft blijkbaar een OBD11 (gebruikt op zijn seat ateca) dus we gaan binnenkort even kijken of we bij mij het allemaal aan de praat kunnen krijgen.

Zag dat er "one click" opties waren hiervoor, even kijken wat dat gaat kosten (volgens mij maar paar euro).
Zal hier een update posten wanneer we er naar gekeken hebben :)

Skyland

Nieuw lid
mijn buurman is nu op vakantie, ik zal hier een update geven als we t geprobeerd hebben :)

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Skyland

Nieuw lid
@Rainesh net obd11 aan mn scala gehangen.
Kon er geen one-click app voor wireless android auto op vinden :(
Wireless carplay wel :/

Volgens de obd site zou er een one-click app moeten zijn voor wireless android auto voor scala 2019-2024.
Enig idee hoe dit kan komen?

Ook had ik bij de scan 1 error.
Geen idee wat t in houd verder.

Bijlagen

• Screenshot_2025-08-30-21-03-13-92_e12f25f1a1eef3fba9ad2471f7cb9c73.jpg
    Screenshot_2025-08-30-21-03-13-92_e12f25f1a1eef3fba9ad2471f7cb9c73.jpg
    314 KB · Weergaven: 10

Skyland

Nieuw lid
@hemi24 je mag me natuurlijk altijd uitleg geven zodat ik er meer van ga begrijpen :)
Die error code kan voor zover ik kan vinden meerdere redenen hebben, van incorrect long-coding, dubbele software tot beschadigde bedrading.

En dan ik wel de optie hebt voor wireless carplay en niet voor wireless android auto komt waarschijnlijk door de verschillende vorm van gebruikte communicatie tussen de 2, ik snap alleen niet waarom android wireless niet te vinden is, gezien ik bluetooth en wifi (auto hotspot) heb, wat volgens mij de requirements zijn voor wireless AA.

Bovenaan Onderaan