aanschaf octavia III 5E5 1.0 tsi 115pk

Vraag dan wel om de oude waterpomp en de oude riem. Vind het apart dat ze dat gaan vervangen als het kwa KM stand eigenlijk niet nodig is en als je geen koel vloeistof lekkage hebt.
heel eerlijk :LOL: wist niet eens dat de wp aan de andere kant zat. rij al jaren autos van max bj. 2006 en dat was toen altijd samen. dit blok zou de eerste keer zijn dat ik dat ga rijden. weet wel dat bij mijn lokale garage 760eu kost voor distributie vervangen.
en gezien die auto nu 6jaar wordt en niet op de historie gezien heb dat het is vervangen, verwacht ik dat de lease maatschappij de auto verkocht heeft voor dat dat moest gebeuren
 
Nu we weten dat je een S24+ hebt , zet even die tapatalk SPAM in je phone uit...
Is zeer irri om dat bij elk bericht van je te moeten lezen...

Bvd namen vrouw en kinderen en merendeel van de leden hier op forum......... :koffie:
dat kan alleen als ik abonnement neem op tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

hemi24

Forumguru
steek het geld lekker in andere dingen, die distributieriem is nog lang niet aan vervanging toe…
 

hemi24

Forumguru
Nee, dat is vanaf 210.000 km bij elke beurt visueel controleren ( dus niet vervangen).

persoonlijk zou ik rond de 240.000 of 10 jaar deze laten vervangen, maar dat is mijn persoonlijke mening.
 

Slider

Forumguru
verwacht ik dat de lease maatschappij de auto verkocht heeft voor dat dat moest gebeuren
Ik verwacht dat bv de olie niet is vervangen bij de laatste beurt. Elke 15.000 km moet dat gebeuren en laten ze vaak (de hele beurt) verstek gaan omdat ze weten dat de auto wordt verkocht binnenkort.

Was bij de mijne ook het geval.
 

Tees

Donateur
Volgens mij staan de meeste auto's af-fabriek op longlife interval, dus maximaal 2 jaar of 30k km (mede afhankelijk van rijstijl/gebruik). Jaarlijks en/of 15k km kan natuurlijk ook en wordt over het algemeen als beter beschouwd.

Maar idd goede kans dat de laatste beurt niet of zeer beperkt uitgevoerd is, dat is wel zo'n beetje staande praktijk bij leasemaatschappijen.
 

serum

Forumguru
Maar een flush van 500 euro voor de motorolie zou ik niet adviseren. Er is bij die transactie maar 1 lachende 's avonds aan tafel. En dat ben jij niet.

We hebben jaren terug een auto gekocht (bij een zog. volvospecialist, bovag) waarbij een grote beurt uitgevoerd zou worden en de distributie, motorolie en filters vervangen zouden worden. Ik geloof geen enkele garagist meer op zijn blauwe ogen sinds die 'deal'. Conclussie was dat er niets van de afspraken was nagekomen. Toen ik de deal ongedaan wilde maken wilden ze wel vreselijk graag hun gezichtsverlies herstellen. Met na de 'goede' afloop het verzoek voor een positieve review. En dan kies je nog niet eerst de goedkoopste en eerste de beste auto uit.

Nou ja, al dusdanig lang geleden dat het niets meer dan een verhaal is. De club bestaat nog steeds zie ik net. Wellicht hebben ze geleerd.
 
ik heb trouwens navraag gedaan bij vagtechniek voor een 20pk meer en 40newton koppel. was mogelijk, nou is de vraag wie heeft er ervaring mee en kan me daar wat meer over meedelen ? TSI 1.0 116pk (eigenlijk bizar wat voor vermogen je uit een 1.0 kan trekken)

daarnaast was de vraag over de distributie wbd prijs, 760€ met vervanging waterpomp maar dat was niet nodig zolang die niet lekt. de riem zelf was wel gewoon 425, dus dat laat ik zowiezo doen voor me eigen beter gevoel ongeacht ik er nog 50k mee zou kunnen. bij aflevering krijg ik iedergeval nieuwe olie en filter was pas 8000km mee gereden
 
Laatst bewerkt:

1983jeroen

Forumguru
Ik heb mijn 1.0 destijds laten chippen bij ATM tuning en vond dat zeker de moeite waard. Auto werd er echt een stuk feller van. Ik trok er ook een caravan mee en dan is de extra power natuurlijk heel fijn.

De distributieriem hoeft volgens mij zelfs pas vanaf 240.000 gecontroleerd te worden dus zou dat geld voorlopig lekker in je zak houden of de chiptuning ervan betalen ;)
 

Slider

Forumguru
ik heb trouwens navraag gedaan bij vagtechniek voor een 20pk meer en 40newton koppel. was mogelijk, nou is de vraag wie heeft er ervaring mee en kan me daar wat meer over meedelen ? TSI 1.0 116pk (eigenlijk bizar wat voor vermogen je uit een 1.0 kan trekken)
Ik ben van een Focus mk3.1 met en 3-cil 1.0 van 125Pk 200Nm (kortstondig boost) naar de O3 1.0 TSI 3-cil met "maar" 115Pk/200Nm gegaan.
Toch merkte ik in de praktijk dat de O3 veel rapper was dan de Focus was. Zo heb ik een jaar gereden naar tevredenheid. Vorig jaar laten chippen naar 140Pk/240Nm (op papier) voor de toenmalige caravan wens.

De tuning bevalt me erg goed, hij is rapper met inhalen op de snelweg en dergelijke. Net terug van vakantie (zonder caravan dus), wat met volle kofferbak, dakkoffer en 4 personen gewoon lekker rijdt.
Ik zou hem niet hebben getuned zonder caravan wens vorig jaar, maar toch is het nu net lekkerder allemaal :giggle:
 
dan gaan we daar eens over nadenken ergens volgend jaar, voor nu komen er straks 4 nieuwe all season banden onder want met die zomerbanden kan ik beter niet over de grens gaan in de winter. daar zijn die duitsers niet zo happig op.
 
Heb de auto vanmiddag opgehaald ja, kentekenplaten waren binnengekomen. Ik vond de kleur vanaf de eerste keer dat ik de auto zag staan, echt prachtig. Maar je moet ervan houden. Jammer dat de lijsten en dakrails niet vechroomd zijn helaas.
 
Laatst bewerkt:

Slider

Forumguru
Zeker mooie kleur, oogt koper kleur. Veel mooier dan mijn cappuccino versie.

Ik zie ze vaker rijden, aparte uitvoering qua uiterlijk voor de NL wegen.
De halogeen koplampen, Amundsen unit, sleutel contact en zwarte dakrails van de standaard Ambition uitvoering (die ik heb), maar wel de luxere achterlichten, sensoren aan de voorkant en kleuren MFD display/tellers platen van de Style uitvoering.
 

1983jeroen

Forumguru
Jammer dat de lijsten en dakrails niet vechroomd zijn helaas.
Nee joh, alle fabrikanten zijn al lang weer van chroom afgestapt. Ben heel blij dat mijne het ook niet heeft.

maar wel de luxere achterlichten, sensoren aan de voorkant en kleuren MFD display/tellers platen van de Style uitvoering.
Zijn dit de luxe achterlichten?
Ik had die ook op mijn eerste O3 en vind die ook mooier, maar op de laatste O3 zaten die met de dunne rode lijntjes. De garage deed destijds alsof dat juist de luxe uitvoering zou zijn
 
Bovenaan Onderaan