Dakkoffer superb combi 2020

pbl

Nieuw lid
Wij zijn sinds kort de trotse eigenaar van een Skoda superb combi , uitvoering Ambition (2020) . Helaas past onze oude dakkoffer niet op de dakrails van de superb.

We zijn dus op zoek naar zowel nieuwe rails als een koffer. Het liefst een koffer tussen de 300 en 500 liter inhoud, Max 500 euro. We hebben geen voorkeur voor een merk. Kan iemand advies geven? Wie , wat , waar?

Slider

Forumguru
En je kunt niet gewoon passende dragers kopen en je huidige koffer er op monteren? Zo doe ik dat bij een auto wissel.

PizzaPieter

Donateur
Dan ben ik heel benieuwd wat voor koffer je nu hebt.

Ik heb een Hapro Carver 6.5 en bevalt dikke prima.

Niet op een Superb.
Niet eens op een Skoda.
But who cares...op een wagen.

Laatst bewerkt:

Tman0961

Forumguru
Ik heb Thule wingbar evo dakdragers en een Hapro Carver 6.5 van 430 liter op mijn Superb van 2021.

Gekozen voor deze wat duurdere dakdragers. Zitten als een huis en maken geen geluid. Ook de dakkoffer is helemaal prima. Groot genoeg, kan aan beide kanten open. Installatie van de koffer en dragers zo klaar. Tig keer inmiddels met deze combinatie op vakantie geweest. In Duitsland rijd ik dan met 140 - 160 km/h.

Tees

Donateur
Ik ben ook wel benieuwd welke dakkoffer je nu hebt. Voor zover mij bekend kan elke dakkoffer op vrijwel elke auto. Enige dat eventueel een probleem kan opleveren is als de aansluiting van de dakdrager te smal is voor de dragers (bijv de Wingbars die vrij breed zijn), maar dat heeft niets met de auto te maken. Maar zelfs mijn bijna 20 jaar oude Hapro Carver past prima op bredere dragers.

Ik zou gewoon een leuk setje dakdragers op Marktplaats zoeken, Hapro, Thule of wie weet Skoda eigen merk, er is vast wel wat te vinden voor de S3. En dan gewoon die dakkoffer erop zetten :jaja:.

Slider

Forumguru
Zoals @Tees al zegt, scoor gewoon dragers en/of een koffer op MP. Zo doe ik dat ook altijd als ik van auto wissel (telkens andere dragers).
Zijn ook altijd weer mensen die jouw vorige dragers juist weer kunnen gebruiken voor hun auto en het kost je zo goed als niets door die verkoop en weer inkoop van dragers via MP.

IMG_20240805_120645374_HDR-2.jpg
Thule dragers waar ik telkens alleen via een Thule kitset de grijpers hoef aan te passen voor een auto type. Nu heb ik de universele grijpers, omdat de O3 standaard dakrails heeft.
Verder een Hapro Carver 4.4 dakkoffer van 370 Liter. Alles van MP uiteraard.

@pbl Zou je willen delen welke koffer je nu dan hebt? Niet dat we je niet geloven, maar gewoon heel benieuwd welk merk/type koffer er bestaat die dat niet kan.

Laatst bewerkt:

BigCheese

Donateur
Ik koop dat spul ook altijd via MP en verkoop ze weer als ik van auto wissel. Heb nu voor 3 tientjes een paar Hakr dakdragers gekocht en die zitten als een huis op de open dakrails. Omdat ik van een O3 hatchback ben gegaan naar een Superb Combi ga ik nu een grotere dakkoffer monteren. Gelukkig had een vriend van me nog een oude Thule koffer over dus we kunnen weer wat meenemen binnenkort.

Ik snap ook niet zo goed wat de dakkoffer te maken heeft met de rails, het gaat toch om de dakdragers die op de rails moeten passen?

MCMikeyJ

Nieuw lid
Ik heb van onze oude seat nog de Hapro Zenith 8.5
Erg groot, mooi plat en aero koffer. Nieuwprijs zit meen ik rond de 500 euro

Bovenaan Onderaan