Trekhaak achteraf monteren Kodiaq II

GerardPost

Nieuw lid
Ik ga het niet doen. Ik wacht wel. Volgens de leasemaatschappij zou ik mijn nieuwe auto half juli krijgen. Dan zijn wij net op vakantie. Met de huidige auto dus. Dan heb ik tot april volgend jaar om het fatsoenlijk op te lossen. Lijkt mij beter.

@GerardPost : Dat is waarschijnlijk een trekhaakmodule die enkel leest van de canbus en geen data uitcommuniceert; niks nieuws, had ik in 2007 ook al van ECS in de O2.
Of dat nu is waar je blij mee moet zijn in een huidige wagen…
Vandaar dat ik nu een originele bij de dealer eronder laat zetten. Is ruim 400 euro duurder dan trekhaakcentrum maar dan is het origineel. Blij dat ze mijn auto "plots" wel kunnen programmeren als er een trekhaak onder gezet wordt.

GerardPost

Nieuw lid
Vandaar dat ik nu een originele bij de dealer eronder laat zetten. Is ruim 400 euro duurder dan trekhaakcentrum maar dan is het origineel. Blij dat ze mijn auto "plots" wel kunnen programmeren als er een trekhaak onder gezet wordt.
Ga ik ook doen. Ik wacht wel tot na mijn vakantie. Ik heb een paar weken geleden, na het lezen van alle problematiek, onze wagenpark beheerder gevraagd of er alsnog af fabriek een trekhaak op zou kunnen. Een week later kreeg ik het bericht dat de levering van mijn auto tot half juli is uitgesteld. Ik hoop dat dat betekent dat de trekhaak er af fabriek op zit. Anders via de dealer.

Tees

Donateur
Volgens mij monteert Pon over het algemeen de trekhaken zelf, ipv door de fabriek. Geen idee waarom, zal wel winst in zitten.

GerardPost

Nieuw lid
Nou het is gebeurd. Dertien maanden na ingebruikname met 70K op de teller heb ik een trekhaak bij de dealer. Uiteraard met inleren en de hele handel.

Gewoon omdat het kan heb ik hem het afgelopen uur al 10 keer in- en uitgeklapt. Wat een genot ;)
Dan is in onze gevallen een felicitatie op zijn plaats. Om wat voor type en uitvoering auto gaat het?

hemi24

Forumguru
Maakt voor zover ik weet geen verschil; het is eerder de SFD2 beveiliging, die achteraf montage bemoeilijkt.

Wvanderwal

Nieuw lid
Goedemorgen, Ik ben een tevreden rijder van een Kodiaq 1.5 PHEV Sportline. Helaas is mijn leaseauto in februari 2025 geleverd zonder trekhaak, waardoor ik ook tegen het bekende probleem van achteraf inbouwen aanliep.

Twee weken geleden verscheen er een servicemelding op het scherm, wat voor mij aanleiding was om contact op te nemen met de dealer. Daarbij heb ik direct gevraagd naar de status van de softwarebeveiliging met betrekking tot de trekhaak.

Goed nieuws: inmiddels is de software vrijgegeven, waardoor originele trekhaken nu kunnen worden geïnstalleerd én geactiveerd. Ik heb dan ook meteen een afspraak ingepland.

Bovenaan Onderaan