Adaptieve en gewone cruise control

gjhu

Senior Member
Ik meen hier op het forum eens gelezen te hebben dat het mogelijk is om naast je adaptieve cruise control ook een normale cruise control te programmeren is? Als dit klopt is dat dan ook mogelijk voor een type 3 octavia of kan het alleen op de octavia 4?

Ik heb al gezocht in de zoekfunctie maar kan het niet meer terug vinden (wel over de kodiaq en octavia 4)
 

hemi24

Forumguru
Kijk eens onder Module 13, coderen byte 24, bit 4 op aktief zetten (cruise control mode).
 

gjhu

Senior Member
@hemhem bedankt voor je snelle reactie. Dat is dan met vcds? Ga er zelf niet mee aan de slag (veel te bang dat er iets mis gaat en heb geen module) maar als ik het goed begrijp is het dus wel mogelijk?
 

hemi24

Forumguru
kwestie van proberen; sommige stuurdozen accepteren het.
Werkte bij mij op de Kodiaq en ook weer op de ID.3.
Gedrag van radarsensor met sneeuw wisselt ook per stuurdoos en softwareversie: bij de Kodiaq weigerde ook de reguliere CC als er een laag sneeuw voor de radar zat; bij de ID.3 werkt de CC wel, als de ACC stopt door beperkt zicht…
 
  • Leuk
Waarderingen: gjhu

skodafora

Actief lid
Ik wilde 2 maanden geleden adaptieve cruise control laten inbouwen in mijn o3.
Vagdiagnose vroeg er 1300-1400 euro om. Ik schrok me de pleuris :LOL:.
Omgekeerd zou het voor veel minder moeten kunnen,
 
  • Leuk
Waarderingen: gjhu

1983jeroen

Forumguru
Je hebt dan toch ook een andere hendel nodig met keuzeschakelaar voor gewoon of adaptief?

Ik vind adaptief in de meeste gevallen fijner dan gewoon. Wel pas sinds ik rechts inhalen heb laten activeren.
 

gjhu

Senior Member
Zag op internet dat vcds-coding.nl dit kan. Heb een mailtje gestuurd voor meer info.
 

Smeeuwis

Donateur
Ik wilde 2 maanden geleden adaptieve cruise control laten inbouwen in mijn o3.
Vagdiagnose vroeg er 1300-1400 euro om. Ik schrok me de pleuris :LOL:.
Omgekeerd zou het voor veel minder moeten kunnen,
ACC achteraf? Inclusief radarmodule en weet ik niet wat nog meer? Zal vast kunnen maar kost ws. heel wat meer. Alleen de radar is geloof ik al 1000,- ex. in geval van frontschade bijvoorbeeld…
 

Bakkertje

Forumguru
Ik ben zelf een grote fan van ACC en vraag me derhalve ook oprecht af waarom je de ACC om zou willen programmeren?
Zonder verkeer werkt ie exact hetzelfde als een normale cruise control en met verkeer zal hij afremmen waar je bij een normale cruise control dat zelf moet doen. Het zelf uitschakelen kun je natuurlijk ook bij een ACC, dus wat levert het op als je de ACC omzet naar CC?
 

gjhu

Senior Member
Het is niet het om programmeren maar je voegt de optie normale cc toe. Je hebt dus de keuze welke cc je gebruikt op dat moment. Oa Ford en Kia hebben deze optie al vaak standaard bij een acc
 
@hemi24 heeft het destijds bij mijn O3FL ook geprobeerd, daar kon het niet.

Bij mijn huidige Superb wilde het wel en ben er zeer blij mee. Op een N weg is ACC inderdaad ideaal maar op de snelweg wordt ik er zelf echt niet gelukkig van. Nu kan ik gewoon via de travel assist knop op mijn stuur kiezen tussen ACC, snelheidsregeling en limiter en kan zeggen dat ik daar bijna dagelijks gebruik van maak.

Ook met sneeuw wanneer de radar geen zicht meer heeft schakel ik nu moeiteloos naar reguliere cruise control.
 
Bovenaan Onderaan