Foam stoelen O3 vervangen/opvullen

Rooverz

Actief lid
Hallo,

Wie heeft er ervaring met het vervangen of opvullen van het foam in O3 stoelen? Ik wil graag het zitcomfort verbeteren en zoek meer informatie hierover. Heeft iemand dit wellicht zelf al eens gedaan, of kan iemand mij hierbij helpen?

Ik heb al contact gehad met enkele autobekledingsbedrijven, maar krijg steeds andere oplossing aangedragen om dit aan de passen (opvullen vanaf de onderzijde, opvullen vanaf de bovenzijde, wafelfoam verwijderen en vervagen).

Ter info: het gaat om een nieuwe O3 facelift met 13000km op de teller en standaard stoelen.
 

Rallye

Forumguru
Wat is de uitvoering van je Octavia? Ik lees op het forum wel commentaar op de stoelen van de eenvoudiger uitvoeringen van de Octavia. En wat wil je je dan opvullen? Is de zitting het probleem?
 

Rooverz

Actief lid
Wat is de uitvoering van je Octavia? Ik lees op het forum wel commentaar op de stoelen van de eenvoudiger uitvoeringen van de Octavia. En wat wil je je dan opvullen? Is de zitting het probleem?
Hoi, ik het de O3FL businessline uitvoering met de standaard stoelen. Er zit een uitgesneden wafel patroon in het foam van de stoelen waardoor de stoel erg inzakt en hierdoor weinig comfort geeft. Ik heb gereden met 2cm hard koudschuim op de stoel. Dit zorgt voor meer comfort/veerkracht in de stoel en filtert tevens de lichte trillingen van het wegcontact weg.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik weet niet met welk budget je op zoek bent naar een oplossing, maar ik kan de VW stoelen van harte aanbevelen, ik heb nog nooit zo lekker in een auto gezeten.
Stoelen van een Golf / Passat passen ook in een O3.
 

Rooverz

Actief lid
Ik weet niet met welk budget je op zoek bent naar een oplossing, maar ik kan de VW stoelen van harte aanbevelen, ik heb nog nooit zo lekker in een auto gezeten.
Stoelen van een Golf / Passat passen ook in een O3.
Hoi Bakkertje, bedankt voor je reactie. Ben bang dat het een beetje over het budget heengaat :). Opvullen of vervangen van de huidige foam is denk ik een betere optie
 

Rooverz

Actief lid
Zijn er forumleden die hun stoel hebben laten aanpassen en/of laten opvullen en hun ervaringen willen delen?

Ik ben tevens benieuwd of de andere varianten stoelen ook dit foam wafel patroon hebben (de alcantara/comfort/style/dynamic stoelen). Dit is zeer duidelijk te voelen door met je hand/vingertoppen over het voorste zitgedeelte heen te wrijven / duwen (zie foto voor foam). 20171230_115450.jpg 20171230_115522.jpg
 
Bovenaan Onderaan