Zwembad

golf1998

Nieuw lid
Zwembad Achterin fabia combi 2006.alles droog gemaakt.kijk ik vanmorgen , is er weer een beetje water aanwezig. Mijn vraag is dan ook waar komt het vandaan en bij jullie bekend??ga t volgende doen,res band eruit en andere dingen, spring achterin en laat iemand met de brandslang op de koffer spuite.kijk ik vervolgens alles na. Hoop achter te komen waar t water vandaan komt.rubber lampen enzv.en maak t schoon of vervang het. Mvg jan
 

JanO

Nieuw lid
Zwembad Achterin fabia combi 2006.alles droog gemaakt.kijk ik vanmorgen , is er weer een beetje water aanwezig. Mijn vraag is dan ook waar komt het vandaan en bij jullie bekend??ga t volgende doen,res band eruit en andere dingen, spring achterin en laat iemand met de brandslang op de koffer spuite.kijk ik vervolgens alles na. Hoop achter te komen waar t water vandaan komt.rubber lampen enzv.en maak t schoon of vervang het. Mvg jan
Was voor onderhoud,naar de garage geweest.Kreeg toen een tele
foontje dat er 2 rubber klepjes achter de achterbank vernieuwd moesten worden.Deze klepjes zorgen er voor dat als je portieren sluit,de lucht in de wagen weg kan.dus je krijgt geen overdruk.ik
denk dat de lekkage daar van dan komt
 

Orange860

Senior Member
Het is mij niet geheel duidelijk waar het precies nat is? In de ruimte van het reservewiel?

Zo ja, controleer dan ook eens de afdichting van de rubbers 'stoppen' in die bak. Zitten er stuk of vier in die na verloop van tijd poreus worden. En niet meer goed afsluiten. Bij regenachtig weer, nat wegdek, plassen ed. dringt er dan water binnen.

Er is een modicficatie voor die doppen. Zijn nu van kunststof met rubber manchet. Heb ze onlangs bij mezelf ook vervangen. Kost je de kop niet: zijn iets van 0,40 euro per stuk. Je kunt ze dus uit voorzorg vervangen.

Lekkage via de rubber 'flapjes' (overdrukventiel) lijkt mij onwaarschijnlijk.
 

Joske

Forumguru
De achterlichtunits best ook eens nakijken. Eventueel afplakken met krantenpapier langs binnen.
 

Cordoba

Forumguru
De achterportieren van de Fabia I zijn berucht om hun lekkage, echter is dan het tapijt achter de voorstoelen nat, dat water komt niet in de kofferbak. Ik denk net als Joske aan bijv. een barstje in een achterlicht, of check ook even of het 3e remlicht geen lekkage oplevert. Werkt de ruitensproeier op de achterklep wel? (soms schiet er een verbinding los, en kan het water bijvoorbeeld vanuit de achterklep, zo de koffer inlopen. Andere verdachte indien aanwezig: een open dak, bij bepaalde modellen loopt de waterafvoer van het open dak door de achterstijlen, en bij problemen kan op die manier dus ook je kofferbak nat worden.
 

golf1998

Nieuw lid
Hoi allen zit een open dak in maar niet fabriek af denk ik,een met slinger.het is geen ruitewisser vloeistof.gewoon blank water.ben nog geen barst tege gekomen...achterlampen zijn een optie.of uitzoeken of ik idd afvoergoten heb voor de opendak.of idd de afdichtingsrubber vd achterklep. Mvg jan
 

skodaboy

Forumguru
na eventuele demontage van de kofferdekselbekleding (dan zie je meer) in de kofferruimte kruipen met een zaklamp en een 2e man met de tuinslang of zo de wagen laten nat spuiten..
ook water tussen de achterruit en het kofferdeksel zelf laten lopen 3e remlicht nakijken.
water spuiten op de achterlichten tussen de carrosserie en de lamp zelf ook spuiten en de boel checken.

aangezien je een combi hebt komt er misschien water binnen via de voet van één van de dak dragers?
 
Laatst bewerkt:

golf1998

Nieuw lid
Maar kan wel ff duren dat ik de boel chek want loop in de ziektewet mag niet veel doen vd dok maar jullie horen en lezen t zeker bedankt voor sugesties en berichten
 
Controleer toch nog maar eens die roosters met die flapjes achter in de combi kofferbak, lieten bij mijn auto ook water binnen als je hem iets schuin met de neus naarvoren parkeerde.
Water ging dan via buitenkant klep en bumper over de uitgelubberde rubberafdichting zo de reservewielbak in, opgelost met kit daarna geen lekkage meer bij schuin parkeren.
Tevens meteen zelfde kit over die dopjes in de reserwielbak gesmeert.
 

JR_Hobbs

Nieuw lid
Dit probleem hadden wij ook. Was opgetreden na hevige regenval in het najaar en heeft me halve dag speurwerk gekost. Uiteindelijk de dealer gebeld en afspraak gemaakt, de auto was immers nog maar een half jaar geleden bij ze gekocht...
Probleem uitgelegd en auto daar gelaten. Volgende weer gefixed, het was het rubber dat bij de achterklep rondom zit. Hier zaten een paar gaatjes en liep het water naar binnen , via de zijkant langs de achterkant waar het slot erin ligt naar diepste punt; de put waar je reservewiel ligt.
kosten: 120 euro. En als coulance zij de helft en wij de helft (omdat ie recent gekocht was bij ze).
Hoop dat dit het ook is bij jou!
 
Bovenaan Onderaan