Zwembad opgelost. Eindelijk! Hoop ik....

De Stip

Forumguru
De oorzaak schijnt nu echt gevonden te zijn van het onvrijwillige zwembad, dat zich in onze O-2 vormde. Na 2 keer het remlicht te hebben vervangen, kwam men nu tot de conclusie dat het aan mijn GPS antenne lag. Er bleken nokjes af te zijn gebroken. Geen idee hoe dat nu weer is gekomen, maar de foto's liegen niet. De garage zegt dat het bijvoorbeeld door de wasstraat is gekomen of dat er wellicht een bal tegenaan is geschoten of iets dergelijks. Het zal best, maar ik vind het een raar verhaal. De auto zou toch zo moeten zijn geconstrueerd, dat je ermee door een wasstraat kunt? Anders zouden ze er op z'n minst voor moeten waarschuwen. Nota bene gaat de auto na een garage bezoek, altijd via de wasstraat, terug naar de klant. Prima service overigens!
Al met al is dit dus klaarblijkelijk geen garantie en viel er een rekening van €299,- op de mat. De zoveelste rare reparatie aan deze auto. Het is dat het (als niets aan mankeert) een erg fijne auto is en dat de garage Skoda De Waal een top team heeft, anders zou ik de auto met alle plezier opruimen. Goed, ik weet na 30 jaar auto's rijden, dat er overal wel wat mankeert. Dus weglopen en een volgend avontuur aangaan, ach, daar pas ik wel voor.
In het Algemeen Dagblad van deze week stond een artikel, waarin aangekaart werd dat consumenten tegenwoordig een soort van testrijder zijn. Dat er helaas zo vaak en zo veel problemen op komen draven, dat het lijkt alsof er niet goed genoeg getest is en dat een product zomaar op de markt word geknald. Eigenlijk was juist een van de redenen dat ik deze Skoda kocht, dat het een doorontwikkelde auto was en geen nieuw model met bijbehorende kinderziektes.
 

Bijlagen

  • IMG_7966.JPG
    IMG_7966.JPG
    96,6 KB · Weergaven: 154
  • IMG_7977.JPG
    IMG_7977.JPG
    111,5 KB · Weergaven: 153
  • IMG_7978.JPG
    IMG_7978.JPG
    104,5 KB · Weergaven: 145

jonbongoofy

Forumguru
Dat er bij elk automerk wat kan gebeuren heb je helemaal gelijk aan. Maar hoe de verschillende fabrikanten/importeurs met coulance omgaan is een heel ander verhaal. Maar het is te hopen dat je waterprobleem nu is verholpen!
 

peterrapid

Forumguru
Wasstraat = krasstraat = problemen
@supersjors de auto's zijn gemaakt om een wasstraat te verdragen maar happy worden ze er niet van hoor, en je hebt enkele oudere wasstraten waar er speling zit op de rollen die dan zulke dingen kan laten gebeuren. Niks beter als emmertjes water en een goede washmitt. Maar wel balen voor jou van die 300€ :cry:
 

gio92

Lid
@supersjors: Het is me even ontgaan of je wel of geen panoramisch schuif-/ kanteldak hebt. Heb je deze? Of begrijp ik het sws goed dat daar de oorzaak niet zou kunnen liggen (gezien remlicht- GPS antenne)
 

De Stip

Forumguru
gio92,

Ik heb er een origineel schuif/kanteldak inzitten. Geen panoramisch, dat bestond toen nog niet. Maar ook daar is al van alles mee gebeurd. Zo is bij de beurt aan dat dak, de neopreen slang kapot gemaakt en was destijds oorzaak van veel water ellende. Dat is netjes onder coulance in orde gemaakt. Mocht ook wel, want die defecte slang had ervoor gezorgd dat als nevenschade een geheel nieuwe hemelbekleding moest worden gemonteerd.
 

turboturbo

Forumguru
Wat een fijn-electronica zit er op zo'n ontzettend kwetsbaar plekje zeg! Dat ze dat niet elders weg kunnen werken, en volstaan met de daadwerkelijke antenne zelf ter plaatse (op het dak)?
 

Last resort

Forumguru
Ik hoop dat het hiermee inderdaad is opgelost.
Zelf hebben we ook een schuif/kanteldak in onze Fabia en genieten ervan. Alleen hopen we dat het wel droog blijft. In onze vorige auto namelijk wel lekkage gehad en daar wordt het hemelbekleding niet mooier van.
Sterkte nog.
 

skodaboy

Forumguru
amai..serieus plasje water op de hoedenplank en in de koffer..:cry:

ben benieuwd of jou 'water' probleem nu opgelost is..

ik geloof weinig van het verhaal,dat de GPS antenne-vin beschadigd is geraakt door de wasstraat,
en ook het 'bal' verhaal lijkt mij niet aannemelijk,omdat je al wel heel goed moet gaan mikken om daad werkelijk de antenne-vin te raken,zeker van op de zijkant omdat je daar met de dakrails zit..;)

volgens mij heeft er dan iemand moedwillig de antenne beschadigd of willen afbreken,
als de antenne na de 'feiten' scheef,los of verwrongen stond kan er nadien water via de voet naar binnen lopen..;)
 

Cordoba

Forumguru
De opmerking van de garage roept toch wel vraagtekens op:
De garage zegt dat het bijvoorbeeld door de wasstraat is gekomen....

en
... Nota bene gaat de auto na een garage bezoek, altijd via de wasstraat, terug naar de klant.

Als ik nu voorzichtig de stelling opwerp, dat de garage de boel gemold heeft, door de auto door de wasstraat te sturen?
 

De Stip

Forumguru
Hoe je het ook went of keert, het blijft klo.. dat ik weer met extra kosten zit en een wellus nietes spelletje :(
 

EdK

Forumguru
In het Algemeen Dagblad van deze week stond een artikel, waarin aangekaart werd dat consumenten tegenwoordig een soort van testrijder zijn. Dat er helaas zo vaak en zo veel problemen op komen draven, dat het lijkt alsof er niet goed genoeg getest is en dat een product zomaar op de markt word geknald. Eigenlijk was juist een van de redenen dat ik deze Skoda kocht, dat het een doorontwikkelde auto was en geen nieuw model met bijbehorende kinderziektes.
Dit is al eerder ter spraken geweest in de media en dan met betrekking tot software.
Ook daar word veel te vlug spullen op de markt gegooid en te weinig grondig getest met gevolg dat de consument het proefkonijn gaat worden met alle verdere ellende.

Maw eigenlijk niets nieuws aan nieuws maar helaas een bekend gegeven van deze tijd en mijn inziens zal dit alleen maar erger worden vanwege moordende concurentie en zo snel mogelijk als eerste met een product op de markt willen komen
 

Ron_2

Senior Member
De opmerking van de garage roept toch wel vraagtekens op:

en

Als ik nu voorzichtig de stelling opwerp, dat de garage de boel gemold heeft, door de auto door de wasstraat te sturen?

Ze geven wel zelf de voorzet hiertoe, moeten ze de wasstraat maar niet als mogelijke veroorzaker noemen :-)


Een bal lijkt me overigens best een goede verdachte, ik heb hier in de straat al eens een pittige discussie gehad met een vader die met een aantal kids bezig was met een fanatiek partijtje voetbal op straat tussen twee rijen geparkeerde auto's. "in een parkeergarage kan je auto ook beschadigen en je moet dat (dus ook voetballen naast je auto) maar accepteren" Rare mentaliteit volgens mij.
Een bal die met een boogje van bovenaf op de antenne komt kan dit best veroorzaakt hebben.
 

CDK

Forumguru
de ellende die je gehad hebt is waardeloos, maar laten we hopen dat het over is nu, dus maar positief blijven en als je reeds betaald hebt is het zinloos om nog verhaal te gaan halen bij je dealer, gewoon slikken en doorgaan lijkt mij het beste! o ja en genieten van je Skoda natuurlijk! ;)
 
Bovenaan Onderaan