Zwarte wieldoppen!

RoyP

Nieuw lid
Hoi allemaal,

Ik krijg binnenkort mijn nieuwe skoda fabia combi, kleur candy white, en nu ben ik eigenlijk op zoek naar mooie zwarte wieldoppen ipv de zilveren satelite wieldoppen. Ik heb op internet gezocht maar vind het moeilijk om de kwaliteit vast te stellen adv een plaatje en sommige wieldoppen zien er zo plastic uit.

Dus mijn vraag is of iemand misschien ervaing heeft met mooie zwarte wieldoppen en of de satelite wieldoppen die meegeleverd worden misschien in het zwart te krijgen zijn. (origineel van skoda)

Groet Roy
 

piair1982

Forumguru
Zwart spuiten met een flexibele grondlak.

Heb ook gekeken maar is twijfelachtige kwaliteit als het niet origineel Skoda is.
 

EdK

Forumguru
neem eens per PB contact op met Fabia
Misschien heeft hij nog wat liggen en anders weet hij wel leveranciers en de kwaliteit ervan
Heeft op één van zijn vele wagens ook met zwarte doppen gereden.
 

Fabia

† In Memoriam
Afbeelding 009.jpg

Onder mijn rode fabia had ik inderdaad zwarte wieldoppen liggen.

Die had ik bij Conrad gekocht en er zelf een Skoda logo opgeplakt.

Afbeelding 452.jpg
 

Cordoba

Forumguru
Als je besluit om zelf doppen zwart te spuiten: wel eerst een kunststofprimer aanbrengen voor een goede hechting van de laklaag.
 
Gewoon op ruwen met scotchbride en spuiten. Zit namelijk al een laklaag op de doppen dus primer voor kunstof is niet meer nodig.
Persoonlijk zou ik liever gaan voor een leuke zwarte sportvelg.
 

EdK

Forumguru
Persoonlijk zou ik liever gaan voor een leuke zwarte sportvelg.

tsja maar we hebben niet allemaal dezelfde gevulde portomonnee !
Dus de één doet het op de ene manier en de ander op een andere manier !
toch ???
 

Fabia

† In Memoriam
Dat was ook de reden dat ik zwartw wieldoppen had. De Fabia was afgeleverd op 14inch en vind maar eens een betaalbare zwarte velg in 14inch. Ik heb die niet kunnen vinden. En om dan maar naar 15inch te gaan werd mij te duur.
 

Boet

Actief lid
Ik heb grofwel dezelfde doppen bij Conrad weggehaald. Ziet er best aardig uit, maar met één 'maar'.

Mijn stalen wielen hebben een viertal 'uitstulpingen' (nee, geen slinger:D, waardoor mijn doppen, type Wind, niet goed passen. Ik ga nog experimenteren met een andere plaatsing waarmee ik de ventieluitsparing negeer, maar het is een punt om even op te letten voordat je doppen aanschaft.
 

Ridley

Forumguru
Tip: vanaf maandag bij de Lidl diverse soorten wieldoppen in zwart! Zag het vandaag op de etalageruit toevallig.
 

Chatslet

Forumguru
Mijn stalen wielen hebben een viertal 'uitstulpingen' (nee, geen slinger:D, waardoor mijn doppen, type Wind, niet goed passen.

Zijn dat niet gewoon de balanceerloodjes? Je kunt eventueel bij een bandentoko langs gaan en vragen of ze willen balanceren met de loodjes aan de binnenzijde van de velg, heb je er met wieldoppen geen last van. Doen ze ook vaak met lichtmetalen velgen zodat het er mooier uit ziet.
 

Fabia

† In Memoriam
Liever zwart staal dan Lidl-doppen
Mijn oog viel deze week op een advertentie in een dagblad: budgetsupermarkt Lidl adverteerde met wieldoppen in diverse designs, in de maten 13 tot 15 inch, voor 14,99 euro! Voor een set van vier wel te verstaan!
Het waren van die doppen die je tot voor kort alleen zag op oude barrels maar tegenwoordig dekken ze steeds vaker ook op gloednieuwe auto’s het kille staal af van de wielen voor de winterbanden.
De mooie wielen, al dan niet lichtmetaal, zijn voor de zomerbanden, rijd je op winterbanden dan is het blijkbaar allemaal niet meer zo belangrijk hoe het eruit ziet. Zelfs al heb je een mooie middenklasser van 35 tot 40 mille. Het is toch een beetje alsof een goedgeklede dame ziet lopen op crocks. Dan zie ik nog liever 'kale' wielen, zoals ik ook de voorkeur geef aan blote voeten in plaats van de plastic klompen met gaatjes...
Overigens heb ik niets tegen wieldoppen. Integendeel, ik zie liever een set fraaie originele fabrieksexemplaren dan te kleine lichtmetalen wielen. Met de nadruk op origineel want als doppenfetisjist heb ik zelfs moeite met een Golf IV die rondrijdt met de wielafdekplaten van een Passat, om maar wat te noemen. Want of het nu gaat om lichtmetalen wielen of wieldoppen, wielen maken de auto. En dus moet het kloppen.

Bron: Autoweek.nl
 
Bovenaan Onderaan