Zwarte aanslag

Dutch

Actief lid
Ik heb m'n O2 nu 6 maanden en er staat 25k op de teller. Sinds kort zie ik dat de lichte kunststofdelen een zwarte aanslag hebben. Vooral op de brilhouder en de gordelverschuifdingen is dat duidelijk te zien.

Waar komt dat vandaan en hoe krijg ik dat er het gemakkelijkst weer vanaf?
 

LenK

Forumguru
Ik neem niet aan dat je rookt in je auto, dus zal de aanslag via de ventilatie/kachel naar binnen zijn gekomen (misschien wel je eigen roet /forum/images/graemlins/24.gif).
Met glassex oid verwijderen, op een doek spuiten en niet op de onderdelen om natworden van de hemel/stoffen te voorkomen.
 

Frankie

Actief lid
Die troep zit in de meeste VAG auto's. Dat is gewoon vuil welk ze niet fatsoenlijk van de onderdelen hebben gepoetst voor de auto in elkaar werd gezet. Die onderdelen liggen vaak maandenlang in een bak te wachten alvorens gemonteerd te worden. En maar stof en vuil vangen. Je zou de Golf5 van mijn collega eens moeten zien. En mijn Golf4 had t ook. Ik heb me daar ook over geërgerd en het spul idaad maar weggepoetst met een zacht sopje. Kan me niet voorstellen dat er een O2 is die dat probleem niet heeft.
 

Deje

Lid
Volgens mij is het een bij-product van het gieten / spuiten van de plastic onderdelen. De binnenkant van mijn brillenhouder ziet er ook niet uit, maar dat zat er al op toen ie nog hagel nieuw was.
/forum/images/graemlins/923.gif
 

Joeri

Actief lid
Het hangt er meestal al op af fabriek, daar heeft Frankie wel gelijk in, maar na een tijdje komt het toch echt wel terug, dus ik neem aan via de ventilatie. Met een vochtig doekje gaat dat er wel zo vanaf hoor. Waarom het altijd in die schuifknoppen aan de gordels zit blijft dan wel dé vraag /forum/images/graemlins/confused.gif
 
Mijn auto was bij aflevering keurig schoon gemaakt, zelfs de zonnenbrilhouder.

Nu, één maand en 5500km verder zit er weer zo'n ranzige grauwsluier in de brillenhouder en op de spiegelklepjes.

En nee, ik rook niet in de auto...
 

SkodaMan

Actief lid
Heb je het interieurluchtfilter al eens nagekeken. Misschien zit er rommel in door een productiefout?
 
Het zou me trouwen niets verbazen als het te maken heeft met de uitstoot van andere auto's. Fijnstof komt overal. Als het plastic nu ook nog eens statisch is, dan snap je het wel. Misschien dat anti-statische schoonmaakfoam (bouwmarkt) helpt.
 
Ik rook ook niet in de auto, maar alles zwart. Met aan Ajax sopje gaat het weg, vergeet ook het klepje niet onder de passagiersstoel.
 

Dutch

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: JohnS</font><hr />

Ik rook ook niet in de auto, maar alles zwart. Met aan Ajax sopje gaat het weg, vergeet ook het klepje niet onder de passagiersstoel.

[/ QUOTE ]

Gelukkig is dat bij mij zwart. Daar zie je de aanslag niet. /forum/images/graemlins/cool.gif
 
Bovenaan Onderaan