Zwakke Dashboardverlichting

SuperBeeb

Forumguru
Vraagje:
In mijn SuperB zijn de groene controlelampjes van de Airco, DSG hendel etc nauwelijks af te lezen bij dag.
Is dat een bekend probleem en is er iets aan te doen?
 

Antera

Donateur
Daar is helaas niks aan te doen tis ook meer voor savonds. Heb je btw je licht aan staan?
 

Joske

Forumguru
En als je dashboardverlichting maximaal zet, gaat die verlichting dan niet mee?

Is maar hersenspinsel :)
 

SuperBeeb

Forumguru
@ Antera: meestal wel licht aan. Wordt het dan feller of juist niet?
@ Joske: heb ik ook al geprobeerd :(
misschien maar een keer 24 volt op zetten :tegek:
 

milanseegers

Forumguru
Hiervan heb ik ook 'last' in mijn Fabia. Ook in het donker zijn de aanduidingen lastig af te lezen! Wellicht brengt een bril de oplossing.:(
 

Cordoba

Forumguru
@SuperBeeb Altijd overdag moeilijk te zien, of alleen als je een zonnebril op hebt (polariod glazen??) of de zon precies op je instrumentenbord schijnt?
 

turboturbo

Forumguru
Hier even een I'm with you post :troost:;)

Knopjes van recirculatie en airco kan ik overdag ook nauwelijks aflezen in mijn Fabia; ik herken dit wel.
Ik houd mijn hand boven de knoppen zodat het donkerder wordt om het wel te kunnen zien.

Beetje irritant wel, want het knopje voor bv de achterruitverwarming is wel heel goed af te lezen, omdat het lampje duidelijker zichtbaar is dmv een soort doorzichtig venstertje. Het kan dus wel.
 

machlo

Forumguru
@turboturbo +1 hier idem dito.

Die 2 knopjes zitten ook lullig laag. Dat terwijl ik 4 a 5 grote knoppen vrij heb naast de achterruitverwarming.........zijn die niet te gebruiken toevallig, draden doortrekken of zo!?
 

SuperBeeb

Forumguru
@SuperBeeb Altijd overdag moeilijk te zien, of alleen als je een zonnebril op hebt (polariod glazen??) of de zon precies op je instrumentenbord schijnt?
Ik dacht altijd, heb eigenlijk niet vergeleken met/zonder zonnebril (idd met Polaroid glazen). Stand van de zon is het verschil tussen NIET te zien en niet te zien :-)
 

Michel

Forumguru
Die groene dashboardverlichting is natuurlijk wel kenmerkend voor Skoda, maar niet altijd even handig. Als het zonlicht van achteren komt, kan ik ook de aircoinstellingen nauwelijks lezen. Dat is ook niet te verbeteren door de dashboardverlichting feller te zetten.

Die ervaring had ik ook bij mijn Octavia. Een klein nadeel van beide modellen.
 

Cordoba

Forumguru
Polaroid glazen zorgen ervoor dat je alleen licht met een bepaalde polarisering ziet. Vooral bij zwart-grijze LCD's is dit duidelijk merkbaar: door een ongelukkige combinatie van de kristalrichting in de LCD in combinatie met de polarisering van de bril, is de info compleet onzichtbaar, kleurenschermen hebben dit probleem over het algemeen minder, maar de zichtbaarheid van de info op een display kan met een polaroidbril behoorlijk veranderen. Bij de ouderwetse controlelampjes had je daar weinig last van, maar steeds vaker zie je displays, in plaats van echte lampjes (LED's reken ik in dit verband ook tot de lampjes). Tot zover de toelichting op mijn vraag over een polaroid zonnebril.
 

SuperBeeb

Forumguru
Net gereden. Bril maakt niet uit, licht aan/uit wel. Als ik ze aandoe, zie je de lampjes bijna niet meer. dashboardverlichting staat op max. Moet er dus maar mee leren leven.
 
Bovenaan Onderaan