Zwaare gevolgen of moet ik mij niet ongerust maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb namelijk en probleem deze morgend controleerde ik mijn oliepijl en ik moest bijvullen wat ik ook gedaan heb bij naderende conclusie heb ik namelijk en verkeerd busje gebruikt in plaats olie bijgevuld te hebben heb ik en kletsje rem vloeistof gebruikt ik heb de dealer gebeld en maandag komen ze hem depaneren mag ik dit weekend nog rijden of is het risico te groot en beter aan de kant laten staan en wachten tot maandag dat ze hem gerepareerd hebben
 

cvegreen

Forumguru
ik heb namelijk en probleem deze morgend controleerde ik mijn oliepijl en ik moest bijvullen wat ik ook gedaan heb bij naderende conclusie heb ik namelijk en verkeerd busje gebruikt in plaats olie bijgevuld te hebben heb ik en kletsje rem vloeistof gebruikt ik heb de dealer gebeld en maandag komen ze hem depaneren mag ik dit weekend nog rijden of is het risico te groot en beter aan de kant laten staan en wachten tot maandag dat ze hem gerepareerd hebben

Ik zou het niet riskeren om er mee te rijden.
 

Tallguy

Forumguru
geen risico nemen en wachten tot maandag. Als het kapot gaat door wel te gaan rijden kost het je uiteindelijk veel meer. Niet doen dus.
 

EdK

Forumguru
Zou van t weekend maar een paar keer de taxi nemen !! Of ff een oliefilter ophalen en wat liters olie en zelf even de boel verversen !! wel goed uit laten lekken !!
 

Fabia

† In Memoriam
Daar sluit ik me helemaal bij aan, geen meter meer mee rijden. En maandag olie verversen.
 

!Škoda!

Actief lid
ik heb namelijk en probleem deze morgend controleerde ik mijn oliepijl en ik moest bijvullen wat ik ook gedaan heb bij naderende conclusie heb ik namelijk en verkeerd busje gebruikt in plaats olie bijgevuld te hebben heb ik en kletsje rem vloeistof gebruikt ik heb de dealer gebeld en maandag komen ze hem depaneren mag ik dit weekend nog rijden of is het risico te groot en beter aan de kant laten staan en wachten tot maandag dat ze hem gerepareerd hebben
Niet meer me rijden!!!
Remvloestof is geen olie. Hij loopt misschien nog wel, maar dat gaat niet lang duren.
Hoeveel remvloeistof heb je d'r bij gegooid?

Remvloeistof en hydraulische vloeistof zijn geen olieprodukten maar een gefabriceerd chemisch produkt. Zij bevatten onder andere glycolen. Deze stoffen zijn schadelijk voor het milieu. Remvloeistof is agressief, bij knoeien op de lak zal het de lak aantasten.

Door de aggressiviteit (hoger bij hogere temperaturen), kan je motor schade oplopen. Oplossing is het (meermaals) doorsoelen van je motor.
Ook Maandag niet ermee rijden!
 

Hetzer

Forumguru
Remvloeistof en hydraulische vloeistof zijn geen olieprodukten maar een gefabriceerd chemisch produkt. Zij bevatten onder andere glycolen. Deze stoffen zijn schadelijk voor het milieu. Remvloeistof is agressief, bij knoeien op de lak zal het de lak aantasten.

Door de aggressiviteit (hoger bij hogere temperaturen), kan je motor schade oplopen. Oplossing is het (meermaals) doorsoelen van je motor.
Ook Maandag niet ermee rijden!

sluit ik me helemaal bij aan, remvloeistof is een vervelend goedje dat zeker niet goed is in een warme werkende motor, heeft ook een bijtende werking dus zal zker funest zijn voor je pakkingen en filter, dus!!!!!!!!!!!!!!!

nogmaals niet mee rijden, gewoon lekker afwachten op de expert
 

Gieliovd

Forumguru
Lijkt me een duidelijke conclusie ja, geen meter mee rijden!

Zoals gezegd is "remolie" een vaak verkeerd gebruikte naam. Het betreft inderdaad een heel ander nogal aggressief goedje.

Zo snel mogelijk uit je systeem laten halen, als het een beetje is zal meermalig doorspoeling niet direct nodig zijn meen ik.

Edit: om je kosten te besparen, geef duidelijk aan hoeveel je erin hebt gegooid. Als je namelijk een liter erin hebt geknikkerd en het is gaan mengen met de olie, wellicht zelfs nog de motor draaiende gehad... dan heb je een probleem!

Nu zal het waarschijnlijk direct in je carter zijn gelopen.
 
zoveel is er niet ingegaan bus was zo goed als leeg pak van de bodem weg een pink dik inhoud dat er nog in zat zeker geen liter en het busje is 3 liter maja gewoon gaan werken met de fiets maandag he of het openbaar vervoer en maandag gewoon laten weg takelen voor de rest afwachten zeker motor had niet of heeft niet gedraaid gehad stond nog koud hopelijk loopt het goed af
 

!Škoda!

Actief lid
Tip en vervolgacties.

zoveel is er niet ingegaan bus was zo goed als leeg pak van de bodem weg een pink dik inhoud dat er nog in zat zeker geen liter en het busje is 3 liter maja gewoon gaan werken met de fiets maandag he of het openbaar vervoer en maandag gewoon laten weg takelen voor de rest afwachten zeker motor had niet of heeft niet gedraaid gehad stond nog koud hopelijk loopt het goed af

In dat geval is het meeste wel gelijk naar je carter gelopen. Als je olie hebt (maakt niet uit welke, organisch of synthetisch, W-getal maakt ook niet uit), zou ik je toch aanraden een half litertje (goedkoopste die je kan vinden) olie (motorolie wel te verstaan) er bovenop te gooien. Ik schat naar wat je zegt dat er toch tussen de 250 en 500 ml in zit, naar wat je hebt verteld.

Door de olie er bovenop te gooien wordt de remvloeistof uit het bovendeel van de motor "gespoeld". Hierdoor zullen de bovenste delen (waar de olie is weggespoeld door remvloeistof weer olie krijgen, en de remvloeistof wordt wat geneutraliseerd.


BTW: Voortaan eerst nagaan welk type olie je in je auto hebt (synthetische - of minerale olie (of een halfsynthetische)) Synthetische en minerale olie mogen niet vermengd worden. Zorg dat je altijd een litertje van dezelfde olie die erin zit (zelfde samenstelling, W getal, liefst ook nog zelfde merk) in voorraad hebt. Dan heb je nooit dergelijke problemen.

BTW II: Hoe kom je aan 3L remvloeistof? Heb je een garage of zo? Wist je dat geopende remvloeistof na 6-12 maanden niet meer gebruikt hoort te worden? (remvloeistof trekt vocht aan, dit vocht zorgt voor een sponzig gevoel in de remmen en extra roestvorming en slijtage in je remsysteem)
 
ik heb over en 3 weken mijn onderhoudsbeurt gekregen en ze hebben toen en vw olie gebruikt maar welke das en ? oliepeil stond veel te laag ik heb in de koffer van de wagen synthetische olie van esso liggen ik zal beter afwachten wat ze bij de garage zeggen of doen ik ga men handen nu niet harder verbranden dan ze nu al zijn en de remvloeistof was ook van esso en rood busje en bij snel en onoplettendheid verkeerd busje genomen
 

Tallguy

Forumguru
[MODERATORBREAK]Let aub volgende keren even op je schrijfstijl. In de forumregels :regels: staat ook dat je leesbaar en begrijpbaar je verhaal moet posten. In al je postings mist interpunctie, hoofdlettergebruik en maak je er gewoon maar een lange zin van.

FF erop letten dus
[/MODERATORBREAK]
 

cvegreen

Forumguru
Amai een wagen van nog geen jaar oud en nu al olie moeten bijgieten . Lijkt mij niet echt normaal , dat ja na 3 weken dan al olie moet bijgieten.
Nu ja als je toch olie moet bijgieten , kan je inderdaad beter een busje laten bijvullen in de garage waar je het laat doen. Is dan zeker hetzelfde merk en type. Zal waarschijnlijk zelfs nog goedkoper zijn dan als je er eentje gaat kopen in een winkel, waar je zelf dan nog moet oppassen welk type je koopt.
 

EdK

Forumguru
Even ter lering mbt de remvloeistof: Als je een flesje hebt staan waarvan je al hebt gebruikt dan kun je dit beter meteen mileu vriendelijk weggooien !! Waarom? wel binnen 24 uur trekt het zoveel water ( vocht ) aan dat het levensgevaarlijk is om naderhand nog te gebruiken als remvloeistof !!
Indien je het toch zou gebruiken dan is de kans groot met remmen dat het vocht gaat koken en zodra vocht ( water ) gaat koken dan ontstaat er lucht en lucht in een remleiding is levensgevaarlijk !!
Moet je een noodstop maken en trap je in lucht dan is je rempedaal al door de bodem heen en je remt nog niet !! Wel zeker weten dat je autoneusje een stukje korter wordt !!
 

Gieliovd

Forumguru
Even ter lering mbt de remvloeistof: Als je een flesje hebt staan waarvan je al hebt gebruikt dan kun je dit beter meteen mileu vriendelijk weggooien !! Waarom? wel binnen 24 uur trekt het zoveel water ( vocht ) aan dat het levensgevaarlijk is om naderhand nog te gebruiken als remvloeistof !!
Indien je het toch zou gebruiken dan is de kans groot met remmen dat het vocht gaat koken en zodra vocht ( water ) gaat koken dan ontstaat er lucht en lucht in een remleiding is levensgevaarlijk !!
Moet je een noodstop maken en trap je in lucht dan is je rempedaal al door de bodem heen en je remt nog niet !! Wel zeker weten dat je autoneusje een stukje korter wordt !!
Heb ik weer wat van geleerd! Het was even naar mijn achterhoofd geschoven dat remvloeistof vocht aantrekt en inderdaad bij flink remmen kan gaan koken. De hitte van de remblokken sijpelt door naar de cilinders, en zo naar de vloeistof.

Maar dat het ZO kritisch kwam was mij onbekend.

Ik heb wel eens wat leuks meegemaakt met een Fiat Ducator 1,9 TD met 2,5 ton totaalgewicht. Reed tussen Lyon en Parijs en wilde even gaan eten bij de pomp. Maar na het uitrollen kwam geen remmen, want de rembekrachtigingspomp was overleden. Ja, een diesel heeft daarvoor een vacuumpompje. Dan krijg je het benauwd als die rij met auto's en pompstations dichterbij komt.

MERDE!!!!!!!! AAAAH! :722:
 

cvegreen

Forumguru
Ik heb wel eens wat leuks meegemaakt met een Fiat Ducator 1,9 TD met 2,5 ton totaalgewicht. Reed tussen Lyon en Parijs en wilde even gaan eten bij de pomp. Maar na het uitrollen kwam geen remmen, want de rembekrachtigingspomp was overleden. Ja, een diesel heeft daarvoor een vacuumpompje. Dan krijg je het benauwd als die rij met auto's en pompstations dichterbij komt.

MERDE!!!!!!!! AAAAH! :722:

Noem jij dat "leuks" ? Ik zou het eerder akelig vinden .
 

joergarms

Senior Member
Even ter lering mbt de remvloeistof: Als je een flesje hebt staan waarvan je al hebt gebruikt dan kun je dit beter meteen mileu vriendelijk weggooien !! Waarom? wel binnen 24 uur trekt het zoveel water ( vocht ) aan dat het levensgevaarlijk is om naderhand nog te gebruiken als remvloeistof !!
Indien je het toch zou gebruiken dan is de kans groot met remmen dat het vocht gaat koken en zodra vocht ( water ) gaat koken dan ontstaat er lucht en lucht in een remleiding is levensgevaarlijk !!
Moet je een noodstop maken en trap je in lucht dan is je rempedaal al door de bodem heen en je remt nog niet !! Wel zeker weten dat je autoneusje een stukje korter wordt !!

Zo dramatisch als jij en de meeste garagaehouders het omschrijven is niet waar. De vloeistof trekt inderdaad vocht aan, maar niet zoveel dat het direct zou gaan koken. Zelfs bij een goede noodstop kookt je remvloeistof niet direct, als je zoiets meerdere keren doet, dan wordt het wel warm.
Maar dan nog, ik durf met een gerust hard met 6 jaar oude remvloeistof naar de franse alpen te rijden. Sterker nog, dat heb ik ook gedaan, en dan hoef je echt niet extra op te gaan letten, natuurlijk, je gaat nooit continu op de remmen naar beneden, maar dat doe je ook niet met nieuwe remvloeistof.
In theorie klopt het verhaal, water gaat koken, daar ontstaan belletjes, die zijn samendrukbaar en dus krijg je een sponzig rempedaal.
Maar in de praktijk is het een leuk kostenplaatje voor de goedwillende automobilist. Als het namelijk echt een punt van veiligheid was, dan werd het ook wel bij de APK gecontroleerd en zonodig vervangen, dat gebeurt niet!!
 

!Škoda!

Actief lid
Even ter lering mbt de remvloeistof: Als je een flesje hebt staan waarvan je al hebt gebruikt dan kun je dit beter meteen mileu vriendelijk weggooien !! Waarom? wel binnen 24 uur trekt het zoveel water ( vocht ) aan dat het levensgevaarlijk is om naderhand nog te gebruiken als remvloeistof !!
Indien je het toch zou gebruiken dan is de kans groot met remmen dat het vocht gaat koken en zodra vocht ( water ) gaat koken dan ontstaat er lucht en lucht in een remleiding is levensgevaarlijk !!
Moet je een noodstop maken en trap je in lucht dan is je rempedaal al door de bodem heen en je remt nog niet !! Wel zeker weten dat je autoneusje een stukje korter wordt !!

Klopt als je deze niet goed afsluit.
Sluit je echter wel goed af, dan kun je hem wel een tijdje bewaren 3-6 maanden.

De vraag is alleen waarom zou je hem bewaren? Als je remvloeistof moet bijvullen is er een ander probleem, en dan wordt die neus zowiso korter...
Als je niet bij moet vullen binnen die termijn wordt vaak vergeten om het weg te gooien, en is het onbruikbaar. Gebruik je het dan toch word ook die neus weer korter.
Heb je echter meerdere auto's waarvan je de remvloestof wilt vervangen, dan is er geen probleem om (mits goed afgesloten) deze een week later voor een tweede auto te gebruiken. En weer een week later voor een derde auto. (Meer zou ik dan weer niet doen doordat de container meerdere malen is opengeweest.)

Als remvloeistof inderdaad zo kritisch was mbt opname van water(uit de lucht), zou je ook minimaal iedere maand moeten verversen (100% luchtdicht zijn die remvloeistof reservoirs ook nooit).
 

cvegreen

Forumguru
Als er iets is met de remvloeistof ga ik er gewoon mee naar de garage , remmen zijn me te belangrijk om er zelf aan te knoeien. Ik heb dit niet in huis en zie niet meteen in waarom ik het in huis zou halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan