@Bakkertje
Groene zones kan ik enkel spreken over BE, een euro 5 zoals mijn Superb mag zonder enige beperking binnen in alle milieuzones tot de laatste dag van 2024, dan is mijn auto 10 jaar oud, vanaf 1 januari 2025 moet ik per keer ik in een LEZ binnen wil een dagvignet betalen, dat kost dacht ik 35 euro per dag en kan 8 x per jaar gebruikt worden, echter kan je, als je zoals ik, vaker in een LEZ komt een jaarpas aankopen, deze kost 365 euro, dat is dus wat ik ook wel van plan ben. Het is een meerkost maar ik heb er nog altijd geen andere auto voor, ik ga deze Diesel zo lang mogelijk rekken tot er echt afscheid genomen MOET worden. Verder is het nog altijd een optie om de auto net buiten de LEZ te parkeren en verder te gaan met een Taxi of OV, maar dat is door mijn specifieker situatie niet echt mogelijk, maar kan voor een ander prima werken.
En dan heb je nog mensen die nooit in een LEZ komen, zoals mijn moeder, grootmoeder, die kunnen gewoon rijden wat ze willen, niet iedereen komt meermaals in zo'n LEZ.
Naar of tot de snelwegring? Maakt nogal verschil - en de gemeente is geen wegbeheerder van de snelwegen en heeft er m.i. dus niks over te zeggen.
Gewoon België opheffen en tweeën delen; Wallonië bij Frankrijk, hebben dezelfde mentaliteit en kunnen ze uit de ruif van de Fransen eten. Vlamingen bij Nederland, zijn we ook gelijk af van Noord-Brabant, wordt gewoon Brabant.Maar dan heb je van die idiote politici in Wallonië die heel van heel Wallonië een milieu-zone willen maken.
Gewoon België opheffen en tweeën delen; Wallonië bij Frankrijk, hebben dezelfde mentaliteit en kunnen ze uit de ruif van de Fransen eten. Vlamingen bij Nederland, zijn we ook gelijk af van Noord-Brabant, wordt gewoon Brabant.
Krijgen jullie mooie vlakke wegen en Nederland speciaalbiertjes.
Daarom woon ik 700m over de grens in der HeimatEn dan bpm op onze wagens en huizen die veel te duur zijn ... laat ons maar rommelen met de Walen
Dat is wel heel veel. Ik heb met mijn 1,6d uit 2016 nu 5,3/100km; 1 op 18,8 dus. In het begin was dat minder, in de eerste 60.000km toen zat ik maar aan 4,6l/100km, 1 op 21,7 maar het verbuik is langzamerhand gaan stijgen. 127.000km gereden nu.Helaas ben ik met de skoda nog niet zover, 1 op 24 over 42.000 km, waarvan skoda opgeeft 1 op 31.3( wat toch nooit haalbaar is?)
ik zou dolgraag een 2L TDI combi liefst een scout uitvoering willen rijden maar die vreselijke onredelijke MRB ....