Zou dat een computerstoring zijn?

TNT

Actief lid
Is het ene euvel verholpen, dient zich het volgende aan: ongeacht of het portier van binnen of van buiten wordt geopend, zomaar (zonder regelmaat) gaat het alarmsignaal piepen alsof de lampen nog aanstaan. De F1 heeft er nóg een nieuwe hobby bij: in het dashboard 'roept-ie heel hard' "OIL!" alsof het oliepeil niet okee zou zijn. Stuk mee gereden. Na -pak 'm beet, hou 'm vast- een minuutje ging die waarschuwing gewoon weg. Lekker even een paar uur laten staan en daarna het oliepeil bekeken: kon niet mooier zijn! Iemand enig idee? Zou wellicht de boordcomputer een soort 'Pinkstergekte' hebben opgelopen? En wat zou ik nu het best kunnen doen? (Ik ga er niet vanuit dat de Fabia bij een auto-psychiater op de sofa moet)
 

TNT

Actief lid
Olie & -filter verversen? Ga ik dan maar eens even doen. (Meende toch, dat ik dat al eerder gedaan had. Zal dan wel niet. Vergis ik mij waarschijnlijk)
 

TNT

Actief lid
Nou ja, het zou natuurlijk kunnen: de auto heeft momenteel ruim 199000 kms gelopen. Ik zal zsm olie & filters vervangen. Bougies heeft-ie net nieuw gehad.
 

R.Heikamp

Forumguru
Alleen olie en filters vervangen is niet voldoende om de melding weg te krijgen he:) die moet gereset worden dan is die uit
 

TNT

Actief lid
Ja, uiteraard. Is dat resetten eigenlijk zelf te doen, of moet daar een 'VAG-IT expert' bijkomen?
 
Bovenaan Onderaan