Zonnescherm panoramisch dak sluit elke keer automatich bij sluiten

Bart81

Forumguru
is het normaal dat het zonnescherm automatisch mee sluit bij het afsluiten van de wagen?
Heel vaak is het zonnescherm gesloten terwijl ik het zeker niet zelf sluit.

Heeft hier nog iemand last van?
 

eriktv

Forumguru
Dat klopt, zou het ook graag zelf onder controle hebben. Gaat alleen niet bij afsluiten, maar ik vermoed dat er een relatie zit met de lichtsensor. Soms blijft hij wel open namelijk.
 

eriktv

Forumguru
Hij gaat bij mij niet altijd dicht bij het vergrendelen. Maar is sowieso 's ochtends altijd weer dicht en soms ook na een kortere tussentijd. Dus ik vermoed dat iets anders hem doet sluiten, bijv. de lichtintensiteit.
 
Het zonnescherm sluit automatisch als het regent. De regensensor regelt dit. Als je de ramen of het panoramadak open hebt staan en het gaat regenen sluiten de ramen ook. Best handig vindt ik dit.
 
Daar heb ik dan geen verklaring voor @eriktv. Of je moet veel vocht in je garage hebben.

Mijn auto staat buiten en blijft bij droog weer dagen het scherm open.
 

eriktv

Forumguru
Warempel. Optie "regensluiting" uitgezet en het gordijn blijft open.... Dank!!

:( Maar waarom moet nu eigenlijk het zonnescherm dicht als het regent? Juist mooi om dan de beading van de Rain-X op het panodak te zien :D. Ik had hem aangevinkt zodat het dak en de ramen dichtgaan als ik die per ongeluk nog open heb als het gaat regenen...
 

Cordoba

Forumguru
Misschien om de warmte in de auto vast te houden @eriktv ? Evengoed kan ik me voorstellen als een auto vol in de zon staat dat het zonnescherm dicht gaat om de warmte een beetje uit de auto te houden (scheelt energie voor de airco als je weer instapt)
 

eriktv

Forumguru
Haha ik hoop het niet, garagebox zit onder in de flat, dus op z'n maximaalst een verdwaalde muis of spin :pieker:

Edit: en als ik ze zou hebben, moesten ze van m'n auto afblijven :mad:. Voordat we de garage kregen zat de kat van de buren vaak op m'n net gepolijste auto. Was wel leuk om dan de achterklep vanaf het balkon open te doen: piep-piep-piep... :maakmegek:
 

Pendragon

Forumguru
Bij mij sluit hij niet hoor. Alleen wanneer ik het zelf doe. Regensluiting staat ook aan. Lijkt mij niet normaal.
 
Als de regensluiting uit gezet wordt, gaan je ramen ook niet meer dicht bij regen. Ik zet regelmatig de panoramadak op kantelstand en sluit bij regen.
 
Bovenaan Onderaan