Zonneklep verlengen

Locke_

Lid
Hoi Allen,

allereerst, ik stel mijn vraag hier, maar als dit de juiste plek is, dan voor dat op voorhand excuses.

Ik heb nu een paar maanden mijn voorloopauto, een Octavia Sedan uit 2015. Absoluut geen straf, al moet ik bekennen dat het van een Passat Station uit 2016 overstappen naar een Octavia even wennen is (wijziging van werkgever).

Nu is de Octavia ook erg compleet, maar de enige "feature" die ik echt mis van de Passat de zonneklep. Deze kon je namelijk als hij over de zijruit stond uitschuiven zodat de gehele zijruit (van links naar rechts) bedekt was en je niet tussen het scherm en de B-stijl nog een open ruimte had waardoor de zon alsnog in je gezicht scheen.

Ik hoopte bij de overstap naar de Octavia dat dit iets is wat Skoda al had (immers, Simply Clever), maar dat blijkt niet zo te zijn.

Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een beetje knappe manier om het scherm te verlengen. Ik kan dit natuurlijk doen door middel van bv een stukje karton of iets soortgelijks, maar er moet toch ook wel iets anders voor te vinden zijn.

Ik hoop dat iemand hier een idee heeft of al eens zoiets is tegengekomen.
 

Locke_

Lid
Is een bekende vraag. En het gekke is: voor de O2 is zo'n zonneklep gewoon leverbaar (zie http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-II/Octavia-II-04-12-original-Skoda-DOUBLE-SUNVISOR-RIGHT). Voor de O3 echter, voorzover ik weet, niet.

Als ik de foto's bekijk kan deze niet wat ik zoek. Dit lijkt een dubbel scherm die aan beide kanten van de A-Stijl tegelijk zonwering kan verzorgen. Wat ik echter zoek is een zonnescherm dat je (zoals nu ook kan) los klikt en naar de zijruit kan draaien zodat het zonwering verzorgt tussen de A- en B-Stijl. Enige verschil is dat je bij de Passat dan ook nog het zonnescherm (na het losklikken dus) naar de B-Stijl toe kan trekken zodat het over de gehele breedte van de zijruit valt en er dus niet nog een ruimte tussen het zonnescherm en de B-Stijl over blijft.

Ik spreek morgen een oud-collega met een Passat die het ook heeft, zal er even foto's van maken :)
 

Smeeuwis

Donateur
Goede vraag, die mis ik ook na mijn overstap vanuit een Passat 3C van 2006. Ik heb al eens gekeken of de zonneklep uit een Passat is te monteren maar nog geen uitsluitsel gevonden daarover. Dus als iemand een oplossing weet?
 

Locke_

Lid
Lijkt me dat ze zich pas zorgen maken als de auto weer ingeleverd wordt.
En dan zet je tegen die tijd toch gewoon de oorspronkelijke weer terug?

Ik begreep van collega's dat zij zelf het onderhoudt regelen en wat "pietluttig" doen over zaken die zijn aangepast.
Tijd zal het moeten leren ;)
 

Level42

Forumguru
Ja nou bij mij nog niks gehoord hoor...de dealer heeft zelfs even geholpen met het "vakkundig" verwijderen van de kapjes....en laat me 1 ding vaststellen: er is geen weg terug. Zelfs de monteurs van de dealer zagen geen mogelijkheid de oorspronkelijke klemmen er heelhuids uit te krijgen. Maar denk je nou echt dat de LM dat allemaal laat nakijken bij inleveren ? Ik heb dus een setje sloop Passat zonnekleppen via eBay gekocht. Puntje is wel dat ze een andere kleur zijn. Heb in Breda de juiste kleur vinyl spuitverf gevonden. Dit werkt erg goed voor het zachte deel maar voor de hard-plastic delen (zoals waar het klemmetje omheen zit, en het stangetje waarover de klep schuift) werkt dat iets minder goed...juist doordat het flexibel blijft denk ik. Wellicht had een iets verdunde laag daar beter gewerkt. In ieder geval heb ik daar waar de klemmetjes de klep nabij de spiegel de verf gewoon weggekrabd....valt niet op.

Maar....ik ben nog elke dag blij met mijn schuifkleppen....zeker op dagen zoals vandaag :)
 

Locke_

Lid
Ja nou bij mij nog niks gehoord hoor...de dealer heeft zelfs even geholpen met het "vakkundig" verwijderen van de kapjes....en laat me 1 ding vaststellen: er is geen weg terug. Zelfs de monteurs van de dealer zagen geen mogelijkheid de oorspronkelijke klemmen er heelhuids uit te krijgen. Maar denk je nou echt dat de LM dat allemaal laat nakijken bij inleveren ? Ik heb dus een setje sloop Passat zonnekleppen via eBay gekocht. Puntje is wel dat ze een andere kleur zijn. Heb in Breda de juiste kleur vinyl spuitverf gevonden. Dit werkt erg goed voor het zachte deel maar voor de hard-plastic delen (zoals waar het klemmetje omheen zit, en het stangetje waarover de klep schuift) werkt dat iets minder goed...juist doordat het flexibel blijft denk ik. Wellicht had een iets verdunde laag daar beter gewerkt. In ieder geval heb ik daar waar de klemmetjes de klep nabij de spiegel de verf gewoon weggekrabd....valt niet op.

nee, als het dezelfde kleur is en goed past, dan zal het ze ook zeker niet boeien :)

Maar....ik ben nog elke dag blij met mijn schuifkleppen....zeker op dagen zoals vandaag :)

:dankje: snap het helemaal :jaja:
 

Level42

Forumguru
De Passat kleppen passen EXACT in de S3 omdat ze gewoon helemaal hetzelfde zijn verder.... ;) Dus ook lampjes van de make-up spiegels etc. werken perfect.

Als je ze van eBay (of zo) koopt moet je goed opletten dat er twee pijttjes op het stangetje staan, dat is de uitschuifversie.
 

Locke_

Lid
De Passat kleppen passen EXACT in de S3 omdat ze gewoon helemaal hetzelfde zijn verder.... ;) Dus ook lampjes van de make-up spiegels etc. werken perfect.

Als je ze van eBay (of zo) koopt moet je goed opletten dat er twee pijttjes op het stangetje staan, dat is de uitschuifversie.

top :D, ik ga winkelen :yeehaa:
 
Bovenaan Onderaan