Zonneklep niet lang genoeg!

bat

Lid
Ik heb een hele goede zonnebril en gebruik de klep nooit, veel handiger.
Ik heb ook een hele goede zonnebril, maar heb de pech dat ik doorgaans 's ochtends naar het oosten en 's middags nar het westen rij, twee perioden per jaar met de zon recht van voren en precies op ooghoogte. Daar helpt die zonnebril echt niet meer tegen, dan is die zonneklep een zegen.
 

skodaboy

Forumguru
Ik heb een hele goede zonnebril en gebruik de klep nooit, veel handiger.

die heb ik ook een heel goede zonnebril,maar als de zon op het zijraam staat is het toch een probleem om de zon uit je ogen te houden.
de zonneklep is idd aan de korte kant,een langere en bredere klep was beter geweest,maja..het is gene vrachtwagen he...:D

op de vooruit van m'n 01 had ik altijd een 'brede' zonneband (zo'n 20cm breed) nooit last van de zon...:winkie:
maar nu met de 02 heb ik ook een zonneband,echter is die wel maar de helft zo breed,omdat hij anders het zicht hinderd en ook over de regensensor komt...natuurlijk bij laag staande zon,helpt die zonneband ook niet meer....:mad:
 

Bijlagen

  • skoda break zon en ruit.JPG
    skoda break zon en ruit.JPG
    4,4 KB · Weergaven: 20
  • skoda sacha 4X4;.JPG
    skoda sacha 4X4;.JPG
    79,7 KB · Weergaven: 20

TL@

Forumguru
Als de zon recht vanvoor staat, heb ik met mijn zonnebril geen problemen, kan ik recht mee in de zon kijken zonder pijn aan de ogen.

Als de zon van opzij komt, heb je inderdaad problemen. Ik niet zo want mijn benen zijn lang genoeg waardoor de stoel zover naar achter staat dat ik eigenlijk zo goed als naast de B-stijl zit. Ik heb dus nog nooit last gehad van de zon opzij :680:

Een andere oplossing is een gletsjer bril:
materialen_zonnebrillen_cebe_outdoor.jpg
 

yup

Lid
Hebben de duurste uitvoeringen van de Octavia 2 geen dubbel uitklapbare zonneschermen zoals bij de nieuwe Passat?

Dus je klapt eerst de grote zonnescherm naar de deur toe, en daarna zit een iets kleinere voor voorruit, kan je de zon van voren en zijkant bestrijden :)

Bij Mercedes (bij de duurdere uitvoeringen) heb je volgens mij die verlengbare zonnedingen standaard. Ook dat ze dubbel zijn (voorruit en zijruiten voor).

Wat ik echt super handig vind: wie kent de klepje bij de voorruit bij de achteruitkijkspiegel bij de Volkswagens? (Golf 4 en Polo met ronde koplampen (recent model) komt nu in mijn gedachten op). Ik vind dat echt SUPER handig en waarom heeft mijn Skoda dat niet. Ok Skoda heeft op dat plek beetje getint/geverfd glas tegen de zon, maar als die klepje derbij zat zou het veeeeeeeeeeeeeeeel handiger zijn.
 

MarcoO2

Forumguru
Hebben de duurste uitvoeringen van de Octavia 2 geen dubbel uitklapbare zonneschermen zoals bij de nieuwe Passat?

Skoda levert die wel, maar volgens mij alleen als optie. Ik heb een Elegance Attractive Business, dat was toch een van de duurste uitvoeringen (van de standaard O2, dus niet de RS en de Scout), en daar zit het niet in.

Dat klepje waar jij het over hebt ken ik niet, maar zou ik er PER DIRECT in willen hebben.... simpele en handige oplossing, oftewel, simply clever, dus waarom zit dat niet in een Skoda? :grin:
 

TL@

Forumguru
Is idd een heel handig klepje, zit ook op onze Golf IV, was zelf verbaast dat het niet op de O2 zat.
 

Aiii

Lid
In de Toyota Highlander (een SUV) die ik in Amerika gehuurd heb zat in het klepje een uitschuifbaar plastic stuk, in de gewone stand beide klepjes uitschuiven zorgde ervoor dat ze elkaar in het midden raakte. Is het zoiets?

Was werkelijk een geweldig systeem, werkte perfect. Enig nadeel was dat het plastic uitschuifstukje wat minder breed was (uiteraard) en daardoor boven en onder minder dekte.

Miste dat best wel toen ik weer terug in NL was.
 

skodaboy

Forumguru
Hebben de duurste uitvoeringen van de Octavia 2 geen dubbel uitklapbare zonneschermen zoals bij de nieuwe Passat?

Dus je klapt eerst de grote zonnescherm naar de deur toe, en daarna zit een iets kleinere voor voorruit, kan je de zon van voren en zijkant bestrijden :)

ik heb een 02 elegance uitvoering en daar zitten 'standaard' geen dubbele zonnekleppen op,en das toch ook al één van de duurdere uitvoeringen.
ik kon dit wel optioneel bij bestellen,maar heb dit toen niet gedaan :smiley29:

ik weet mij wel te herrinneren dat ne maat destijds hij ook een 01 had,
zo'n klein zonneklepje achter de binnenspiegel had nochthans reed hij dacht ik toen in een 'classic' uitvoering destijds.
mijn twee 01's die ik heb gehad,waren duurdere uitvoering de 'glx' en de 'elegance' en geen van de twee had dit zonneklepje...:crazy:
 
Bovenaan Onderaan