Zonnebrilhouder?

Wolf75

Senior Member
Ik heb met mijn panodak geen zonnebrilhouder. Heeft iemand een zonnebrilhouder op de handgreep zijn plaats gemonteerd. Heeft Skoda hier originele oplossingen voor? Ik heb tot nu toe dit gevonden.

€ 11,91 25%OFF | Auto Brillenkoker Zonnebril Houder Zonnebril Box Voor Volkswagen Vw Polo 6R Voor Skoda Rapid Octavia Fabia Superb Accessoires

Lijken me overigens precies dezelfde kokers.

EdK

Forumguru
Zou eens zoeken bij de hemelverlichting unit met zonnebrilhouder !
Al vele Skoda's gehad waar het in mijn uitvoering erin zat gebouwd, kans is groot dat je die los kunt vinden ( ook bij Ali ) en dat je de boel dan alleen even hoeft uit te wisselen....
Edit: zoals deze

Rallye

Forumguru
Zou het feit dat @Wolf75 geen brillenhouder heeft wellicht samenhangen met een aanwezig panodak, zodat er geen houder past? Daar lijkt het op.

Ik heb er voor de Golf één voor de plek van de handgreep bij tante Ali besteld. KWW in goed Achterhoeks……

kwillems

Forumguru
Over zo'n zonnebrilhouder gesproken:
Bij het auto-ongeluik dat ik twee weken geleden met mijn Octavia had, klapte het bakje waarin mijn zonnebril zat open en knalde ik op de een of andere manier met mijn hoofd er tegenaan. En dat deed donders zeer. In mijn volgende auto lijm ik dat bakje dicht.

Wolf75

Senior Member
Zou het feit dat @Wolf75 geen brillenhouder heeft wellicht samenhangen met een aanwezig panodak, zodat er geen houder past? Daar lijkt het op.

Ik heb er voor de Golf één voor de plek van de handgreep bij tante Ali besteld. KWW in goed Achterhoeks……
Op de plek waar die normaal zit, zitten nu s.o.s knoppen en dergelijke.

Bijlagen

• 20221224_161648.jpg
    20221224_161648.jpg
    954,5 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Links onder het dashboard van mijn Leon zit een soort mini-handschoenenkastje, prima bergplaats voor de zonnebril. Best wel clever.
En weinig kans om mijn hoofd eraan te stoten...

Weet eerlijk gezegd niet meer of de Fabia2 dat ook had.

Wolf75

Senior Member
Yup, fitting schroevendraaier er tussen en je klikt hem zo open. Alleen voor de kunstof kapjes moet je even een haakje maken of speciaal gereedschap hebben. (Klinkt spannender, dan dat het is) Die kreeg ik net niet open met mijn fitting schroevendraaier omdat ik er niet recht genoeg voor kon komen.

Eltjo

Forumguru
Links onder het dashboard van mijn Leon zit een soort mini-handschoenenkastje, prima bergplaats voor de zonnebril.
In mijn S2 zit mijn zonnebril ook daar in omdat een bril niet in de brilhouder in het dak past ! Een kinderbril hooguit….Simply not clever!

EdK

Forumguru
Tsja dan moet je ook geen stevie wonder bril nemen....
Beetje normale RayBan zonnenbril past gewoon in die brilhouder in dak hoor.....

Bovenaan Onderaan