Zonneband

MarcW

Senior Member
Heren,ik zit met het volgende.

Als ik een zonneband zou plakken,kan dit een negatieve invloed hebben op het City Safe Drive systeem ? Let wel ...mocht ik besluiten om te laten plakken gaat het niet om hele donkere folie.
 

CDK

Forumguru
volgens mij heeft het invloed als ik naar @Hetzer zijn antwoord kijk.... Ik zal hem dus niet tegenspreken ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Als die band aan de binnenkant wordt geplakt, met een nette uitsnijding om het (de) kritische deel (delen) heen, dan zal er toch geen invloed zijn?
Ik zou sowieso nooit zoiets aan de buitenkant willen hebben - dat moet haast wel narigheid met de ruitenwissers geven...
 

Hetzer

Forumguru
De meeste zonnebanden zitten buiten op de ruit, dan heeft het invloed op de sensor van city brake systeem
 
Ik heb ooit deze besteld: http://seddes.nl/tk31/nl//product_info.php?cPath=33&products_id=1179
Deze plak je aan de binnenkant staat in de tekst, maar heb nog niemand gevonden die deze kan plakken voor me. Heb geen vertrouwen in mezelf dat ik het netjes geplakt krijg.

Hierin zou een uitsparing zitten die precies moet passen (het zijn 2 delen, want anders wordt hij wel heel laag). Maar helaas kan ik dus nog niet vertellen of het goed past.
 

CDK

Forumguru
als je het netjes wil hebben moet je het door een ervaringsdeskundige aan de binnenkant laten plakken, hoe dun zo'n sticker ook is, aan de buitenkant sloopt het binnen no time je ruitenwissers
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

MarcW

Senior Member
Nou als ik het zo lees is het beter om aan de binnenkant te plakken. Zal eens op zoek gaan naar een bedrijf hier in de buurt die dat voor mij wil doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
Is meestal een kwestie van de ruit natmaken met een heel klein scheutje afwasmiddel of zo in het water. Dan kun je de sticker op z'n plaats schuiven. Als hij goed zit, dan vanaf het midden naar de beide uiteinden (van elk deel) het water eronder vandaan strijken met een zacht trekkertje en daarna de boel rustig laten drogen.
 

Cordoba

Forumguru
Lijkt me vergelijkbaar met folie plakken op je ruiten. Met een klein beetje ervaring wordt dat een stuk makkelijker.
 
Bovenaan Onderaan