Zon in sierstrips van deuren

jongetje

Forumguru
Hebben jullie ook last van dat de zon regelmatig precies op die strips in een van de voorportieren schijnt en je verblind?
Leuk dat chroom maar ik ben zo zelfs weleens met geeltjes erop gaan rijden want was niet te doen anders.

Smeeuwis

Donateur
Klaagt mijn zwager ook over. Wrappen met matte folie is een simpele en relatief goedkope oplossing. Als je een beetje handig bent prima zelf te doen.

barretje

Senior Member
Ik heb er ook wel eens last van, wrappen is een idee maar daar ben ik niet zo handig in denk ik. Misschien maar eens vragen wat de kosten zijn omdat te laten doen.

Smeeuwis

Donateur
Met goede folie is wrappen echt niet moeilijk. Eerst stuk folie op maat knippen, dat scheelt al enorm. Iets groter dan het te wrappen onderdeel. Daarna de folie aanbrengen volgens de handleiding. Met een föhn maak je de eventuele resterende luchtvelletjes en vouwen strak. Op youtube zijn wel tutorials te vinden.

1983jeroen

Forumguru
Ik had 2 weken een IV te leen. Op zonnige dagen heel irritant ja. Zat toen al te bedenken wat ik zou doen als het mijn auto was. Waarschijnlijk ook plakken of spuiten.

NordicVolvo

Actief lid
Hier heb ik geen last van. In een Sport Business is alles zwart behalve de deurgreep. Enige wat wel eens weerkaatst is het chrome op het stuur.

Smeeuwis

Donateur
Aanwezigheid van chrome verschilt per uitvoering. Mijn Enyaq Sportline heeft het juist weer wel op verschillende plekken in het dashboard en op het stuur. De plaatsing is echter zodanig dat het nauwelijks weerkaatst.

jongetje

Forumguru
@Smeeuwis Op mijn business line plus is het een extra "luxe" dat er overal chrome zit. Maar ik had het liever allemaal gewoon (mat)zwart gehad.

EdK

Forumguru
Vreemde is waarom ik er dan geen last van heb !!??
Of komt het toch hoe lang je bent en hoe je achter je stuur zit ?

Drukkert

Senior Member
Ik heb meestal mijn arm schuin op de portierrand, dan dek je het af. Voor mij een nogal natuurlijke houding. Kan me voorstellen dat als je anders zit, het vervelend is.

BJF

Forumguru
Herkenbaar, had ik ook last van in mijn toenmalige Octavia, alleen dan op het dashboard rond de ventilatieroosters. Die chroomranden heb ik zwart gemaakt met een stift…

Canon-Eye

Donateur
Het is natuurlijk ook maar net onder welke hoek de zon naar binnen schijnt en dat is dan weer afhankelijk van route en tijdstip. Dus meestal meer een kwestie van toeval dan een structureel probleem, wat niet wegneemt dat autointerieurontwerpers er best wel rekening mee zouden kunnen houden.
Ik heb op bepaalde momenten en locaties ook wel eens even last van het chroomkleurige Seat-logo op het stuur, maar dat duurt nooit heel erg lang. In elk geval te kort om me er druk over te maken. Er zijn nu eenmaal niet zo gek veel lange kaarsrechte wegen in NL...

Captain Hook

Forumguru
Er zijn nu eenmaal niet zo gek veel lange kaarsrechte wegen in NL...
Kom je wel eens in de Flevopolder? :D

Maar idd, glimdingen in een auto kunnen behoorlijk irritant zijn. :(Maar zelfs chromen versierselen aan de buitenkant kunnen, onder bepaalde lichtomstandigheden behoorlijk spiegelen voor voor- tegen- of achterliggers.

Daarom was ik ook zo blij met onze Kluger Kuga. Die (bijna) helemaal non-blingbling is. Alhoewel er binnenin nog een paar kleine glimrandjes in het dashboard zitten. Ik ben nog steeds aan het zoeken of daar een beschaafde en niet opvallende afdekstrips/-plaatjes voor zijn.

Canon-Eye

Donateur
Jazeker, regelmatig - en ook op de Afsluitdijk. Maar hoeveel procent van de Nederlandse wegen is dát dan...?
Trouwens, in beide gevallen is het naar mijn ervaring toch vooral een toevalstreffer als rijrichting en tijdstip samenspannen om de automobilist gedurende een meestal beperkt aantal minuten te hinderen.

Bovenaan Onderaan