Zomertijd

Zondagmiddag heb ik de zomertijd ingesteld dwz. de klok een uurtje vooruit gezet.
Maar op Maandag stond hij weer een uur terug, dus nog op wintertijd.
Dit heeft zich enkele malen herhaald.
Het proces staat beschreven op blz. 49 van het instructieboekje.

Doe ik iets fout of is dit software die de weg kwijt is.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Als je zomertijd automatisch instellen hebt aanstaan, moet je niet nog eens handmatig gaan aanpassen natuurlijk...


... circa 90 pagina's verderop in je instructieboekje..!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de zeer snelle reactie.

Waar kan ik deze automatische instelling vinden ?

En... Als die dan aan zou staan, waarom stond dan op Zondagochtend de klok niet goed ?
 

Frenkie

Forumguru
Met een Columbus ga je via het menu naar instellingen -> Tijd/Datum en zet je een vinkje bij "Zomertijd". Zou voldoende moeten zijn.
 

BJF

Senior Member
Waarom niet het vinkje ‘tijd volgens GPS’ aanklikken?

Ben je van heel het gemieter af.
Dat staat (stond) bij mijn Amundsen aangevinkt, maar hij bleef de verkeerde tijd aangeven. Daarom nu maar handmatig aangepast en het vinkje verplaatst. Als ik het vinkje weer op GPS zet gaat ie vrolijk weer op de verkeerde tijd.
 
Heb de adviezen opgevolgd en via het menu GPS vinkje en Zomertijdvinkje aangezet.
Hij bleef een uur te vroeg staan.

Kijken wat ie morgen doet.
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat-ie incidenteel even een uur afwijkt heb ik inderdaad ook wel eens gezien. er zal wel ergens een kromme volt zitten of zo - het herstelt zichzelf doorgaans bij de volgende keer starten.
 
Heb hier ook last van idd. Soms wijkt de tijd ineens een uur af. Staat op auto+zomertijd aangevinkt. Ga het binnenkort eens melden. Soms valt de auto ook uit als ik hem net gestart hebt en in zijn drive zet. Mogen ze eens uit gaan zoeken hoe dat komt.
 

Canon-Eye

Forumguru
Gebeurt mij ook wel eens, maar als de wagen weer een tijdje heeft stilgestaan komt bij een volgende start weer de juiste tijd in beeld. Ik maak me er maar niet druk over, mijn horloge wordtelkenacht radiografisch gelijkgezet met de atoomkloktijd van Frankfurt dus dat is wel betrouwbaar.
 
Bovenaan Onderaan