Zomerbandentest 2015 ANWB / ADAC: De ongecensureerde resulaten.

Cordoba

Forumguru
Ik rij sinds een paar maanden op Goodyear Efficient Grip Performance (maat 195/50x15"), en tot nu toe bevallen ze prima. Overigens is de score wat lastig direct te overzien in de verschillende deelscores op deze manier.

Een update: na slechts zo'n 17.000 km zijn alle vier de banden gecupt, waarbij die op de vooras licht gecupt zijn, en die op de achteras behoorlijk gecupt. Dat is een verschijnsel dat ik nog nooit zelf heb meegemaakt, en bij Conti had ik geen last. Dus ondanks de naam dat Conti snel cupt, is mijn ervaring omgekeerd.

Daarom vanmiddag de banden kruislings gewisseld, om zo te proberen de banden weer stil te krijgen ten koste van extra slijtage (wisselen van draairichting, levert per definitie extra slijtage op)
 

andrehj

Forumguru
Dat is niet zo mooi, zo snel zouden ze niet mogen cuppen. Ik vraag me af of de (op papier nagenoeg gelijke) Dunlop Sport BluResponse banden hier ook zo snel last van hebben.
 

turboturbo

Forumguru
Goed om deze test nog even voorbij te zien komen hier. Ik twijfelde al een tijdje tussen Michelin Premacy 3 en Michelin Energy Savers voor m'n O1C met 16" wieltjes.

Heb met m'n Fabia erg goede ervaringen met de Energy Savers (slijtvast + stil), op papier verschillen de eigenschappen vwb slijtage, verbruik en geluid van de Premacy niet zoveel van de Energy Saver - maar het verschil remweg op nat wegdek zou een stuk beter zijn bij de Premacy 3. Dat gaat 'm denk ik worden.
 

ElScorpione

Forumguru
Ik heb met de Goodyear Efficiënt Grip geen last van cuppen. Mijn winterbanden (de Conti TS850 wintercontact) hebben daar juist weer wel veel last van. De achterbanden liggen nu voor, zodat het hopelijk verdwijnt.
 
Bovenaan Onderaan