Zomerbanden voor de Superb ll

bobbl

Forumguru
Zijn er mensen die ervaring hebben met de vredestein ultrac satin band?
Moet mijn S2 voorzien van nieuw zomerrubber (235/40/18) en lees best goede reviews, hier mensen met praktijkervaring?
Graag hoor ik het.....
 

haassie

Forumguru
Zijn er mensen die ervaring hebben met de vredestein ultrac satin band?
Moet mijn S2 voorzien van nieuw zomerrubber (235/40/18) en lees best goede reviews, hier mensen met praktijkervaring?
Graag hoor ik het.....

ik heb ultrac satin onder de superb 225x45x17....prima band naar mijn ervaring. Slijtvast. Geluid afhankelijk van asfalt...en superb zelf! Een van de puntjes waar ze bij skoda altijd op bezuinigen volgens mij. heb ze er nu een 50.000 onder en zit nog steeds ruim boven de indicatoren. Prijs/kwaliteit goed.
 
Hallo,
Mijn skoda combi 2.0 tdi 140 is aan nieuwe zomerbanden toe.

Momenteel staan er pirellis op (zie onderwerp), zijn altijd luidruchtige banden geweest maar ik heb de wagen (bouwjaar 2012) tweedehands gekocht met 90K KM en ze waren toen al redelijk gebruikt.

Heeft iemand ervaring met andere zomerbanden in R17 op Skoda Superb Combi? Tips?
Ik kan de Pirellis vinden voor een 70 EUR/stuk (zonder montage), is best OK van prijs.

Later toegevoegd: Zal eerder 80 EUR dan 70 EUR zijn.
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Je zou eens kunnen kijken op onderstaande banden vergelijker:
Autobanden 225/45 R17 | Autobanden-365.nl (autobanden-365.nl)

Mijn voorgaande (lease) auto's hebben altijd op ecocontacts van continental gestaan en ik was daar best tevreden over.
Het ligt er ook heel erg aan waar je zelf waarde aan hecht, de een wil maximale grip, de ander een zuinige bad, een derde wil een stille band..
Onderstaande zou wellicht iets kunnen zijn?
Pirelli POWERGY 225/45 R17 94Y Banden | Autobanden-365.nl (autobanden-365.nl)
upload_2021-3-15_10-39-11.png

Redelijk zuinig, goed in de regen en stil
 

Agent327

Forumguru
ZIjn er mensen hier die me kunnen zeggen welke banden men juist wel en welke banden pertinent niet moet aanschaffen?
Ik zelf de Michelin Primacy 4 205/55/16 er onder en heb na 40000 km last van cupping op de achterbanden. Er 'wordt gezegd' dat sommige banden meer last hiervan dan andere banden. M.a.w. welke banden specifiek zijn het meest geschikt voor de Superb II?
 

eriktv

Forumguru
Zoals vaker geschreven heb ik goede ervaringen met Michelin PS4. Doe er 40-60.000km mee en geen cupping gehad. Maar goed, doordat ik er zo lang mee doe en ook nog eens winterbanden heb, heb ik ook geen ervaring met andere zomerbanden :).

Waar ik zeer matig enthousiast was waren de Roadhogs die op mijn Sunny van weleer zaten. Net of je op hout reed: lawaaiig, weinig grip maar onverslijtbaar. Maar da’s een inkoppertje ;)
 

andrehj

Forumguru
ZIjn er mensen hier die me kunnen zeggen welke banden men juist wel en welke banden pertinent niet moet aanschaffen?
Ik zelf de Michelin Primacy 4 205/55/16 er onder en heb na 40000 km last van cupping op de achterbanden. Er 'wordt gezegd' dat sommige banden meer last hiervan dan andere banden. M.a.w. welke banden specifiek zijn het meest geschikt voor de Superb II?
Om cupping te voorkomen wissel ik elke 10.000 km de wielen van voor naar achter.
 

Agent327

Forumguru
Om cupping te voorkomen wissel ik elke 10.000 km de wielen van voor naar achter.
Op zich een goede gedachte, dat heb ik ook overwogen, Mijn garagist kwam ook met deze oplossing, eerlijk gezegd vind ik het een ongewenste workaround. Volgens hem zouden andere banden dit probleem kunnen oplossen omdat ze een andere karakeristiek zouden hebben, ik zou dan wel moeten uitzoeken welke banden dit probleem niet hebben. Vandaar mijn vraag.
 

Eltjo

Forumguru
Ik wissel voor-achter en ook links-rechts (kan niet bij rotatiegevoelige banden met pijl er op).
Als de wielen gewisseld worden wissel ik de wielen van de montageplaats.
Aangezien ik ca. 25 dkm per jaar rijdt is dat voldoende met de 17" ContiSport V's (zomer) en 16" TS830 (winter).
Toen ik meer km's maakte in een van m'n vorige auto's wisselde ik idd na 10 dkm.

De vorige eigenaar had op de SII GoodYear Eagle F1 Asymetric gemonteerd. Die kwamen toen net als de huidige banden goed uit bandentesten, maar deze cupten veel sneller dan de ContiSport V.

De gewone Vredestein Ultra's kosten overigens slechts € 65 per band !... https://www.bandenconcurrent.nl/ban...MIspXAgt_J7wIVktV3Ch0V-wp2EAQYBCABEgLo0PD_BwE

@Agent327 de blokjes aan de randen van het loopvlak zouden dan langer/korter? moeten zijn om minder last te hebben van cuppen.

Over cuppen; ik heb gebruikte 165 brede winterwielen (Bridgestone winter) gekocht m'n vrouw's Trevis.
De 7 mm profiel banden die achter op een Kia Picanto zaten heb ik voor gemonteerd. Achter de 5,5 mm profiel banden.
Vanwege draairichting gevoeligheid kon ik niet kruislinks wisselen.
De 7 mm banden zijn aardig gecupt. Dat is zonde want dat maakt extra herrie, vooral hoorbaar bij lagere bb kom snelheden.
Ook de originele achterbanden op de Trevis waren gecupt. Ik begrijp dat dat vaker achter gebeurt bij kleine lichte auto's.

Mijn vraag; ik had verwacht dat het cuppen op de aangedreven voorwielen zou verdwijnen na 500-1000 km. Het is voor mijn gevoel zelfs erger geworden. Wie kan mij daar iets zinnigs over vertellen?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan