Zomerbanden / nieuwe velgen Superb II

JeroenHamann

Forumguru
Hallo allen,

Ik ben voornemens voor mijn Superb II de Trinity 18 inch velg (donker grijs) met banden aan te schaffen.
Echter kan ik nergens op internet een velgenconfigurator vinden of een foto van een Superb met deze velgen.

Ik zal foto bijvoegen van de velgen en ik heb zelf een zilver kleurige Superb II ik dacht zelf dat het wel een mooie combinatie zou zijn.

Ook ben ik voornemens de Superb 3 cm te verlagen met Eibach veren

 

JeroenHamann

Forumguru
@Highway thanx die had ik ook al voorbij zien komen inderdaad.
Ik persoonlijk vind dat zwarte met donker zilver niet zo maar dat is ieder zijn eigen ding.
Ik vroeg me af wat jullie mening is over mijn zilver kleurig Superb met deze velgen en of er ergens foto's of velgenconfigurator is van of voor Skoda.

Ik ga de velgen met banden nieuwe aanschaffen in het verleden veel imitatie velgen gehad en alleen maar gedonder mee gehad. daarom de keus voor originele velgen
 

JeroenHamann

Forumguru
@oco1979 helemaal top rijd het! Had hele stugge auto verwacht maar totaal niet! Al vaker auto met de Eibach verlaagd en altijd met veel plezier gereden je merkt wezenlijk verschil! Met originele veren zwabberde de Superb nog wat maar nu ligt hij heerlijk op de weg.
 

oco1979

Forumguru
Mijne is greenline, 16" dat origineel 1,5cm verlaagd is.
Daarmee ik deze vraag stelde.
Dat zwabberen enzo kan ik inkomen.
Msschien toekomst iets aan doen.
Zou eerder eerst kijken voor deftige verlaging en dan wel zien voor andere velgen.
 

JeroenHamann

Forumguru
@oco1979 als hij standaard al 1,5 cm is dan moe je denk ik wel oppassen met setje veren, dan zou ik denk ik voor schroefsetje gaan alleen zijn deze wat prijziger over het algemeen.
Setje veren in duitsland € 113,-

Ik heb de voordelen nu al bemerkt hij ligt mooier en rijd echt heerlijk
 

oco1979

Forumguru
Als ik andere veren steek zal het met andere dempers ook zijn.
Combi sportveren en sportdempers heb ik nog op andere wagen gehad,dat was goeie betaalbare combinatie.
Schroefsetje is nog beter,maar iets te prijzig voor mij.
Zijn nog andere dingen in het gezin die ook geld kosten ;)
 

s-line

Forumguru
Maar een weitec of AP schroefset kost rond de 500€ en veren met dempers zijn niet eens veel goedkoper schat ik..
Met een schroefset kan je de auto helemaal naar wens afstellen met een vaste set is het lastig als je hem toch te laag of hoog vind.
 

JeroenHamann

Forumguru
@s-line naja setje veren heeft me € 113 gekost (nieuw) nieuwe dempers waren niet nodig, opleggen + uitlijnen heeft me € 100 gekost dus voor € 213 was ik klaar scheelt toch nog wel paar 100 euro. De schroefset kan je kopen voor € 500 maar moet deze er ook nog onder. Maar ieder heeft zijn keuzes, ik heb deze gemaakt en ben er tevreden mee. Seat leon die ik daarvoor had heb ik ook eibach laten monteren echter leek deze veel stugger dan de Superb, ben er blij met resultaat van de Superb zowel qua uitzien als rijgedrag.
 

JeroenHamann

Forumguru
Mijne is greenline, 16" dat origineel 1,5cm verlaagd is.
Daarmee ik deze vraag stelde.
Dat zwabberen enzo kan ik inkomen.
Msschien toekomst iets aan doen.
Zou eerder eerst kijken voor deftige verlaging en dan wel zien voor andere velgen.

Naja dat waren ook weer flinke uitgaven, € 1200 voor de velgen + banden en dan € 213 voor de veren + monteren en uitlijnen maja daar krijg je wel wat voor terug
 
Bovenaan Onderaan