Zoemende brandstofpomp

RiSc911

Actief lid
Een paar weken geleden viel mij ineens een zoemend geluid op, wat te horen is zodra ik het gas loslaat (al rijdend, uiteraard). Aangekomen bij de Skoda dealer reed de hoofdmonteur met mij mee, en meldde dat dit de brandstofpomp is, die, zodra er geen brandstof (diesel in mijn geval) meer ingespoten wordt, dit geluid gaat maken. Kon geen kwaad, dit hoort gewoon zo. Hij gaf me aan dat ik dit geluid wel met extra geluidsisolatiemateriaal zou kunnen dempen.
Dus dit verhaal heb ik even gecheckt: zitting van de achterbank omhoog, het zwarte ronde deksel losgehaald, en daarna een stukje gereden. Het komt inderdaad van de brandstofpomp.
Maar goed isoleren (zowel onder dat zwarte deksel als daarboven, onder de zitting van de bank) is me niet gelukt. Het wordt minder, maar ik blijf het horen. En als ik zoiets één keer gehoord heb, blijf ik dat horen... :-)
Iemand nog tips en/of trucs om dit probleem te tackelen? Andere mensen die dit ook ervaren?
Oh ja, ik weet niet of het uitmaakt, maar ik heb een 1.4TDI met 90pk.

Alvast bedankt!
 

RiSc911

Actief lid
Helaas. De hoofdmonteur zei al gelijk, toen hij het hoorde: "Oh, dat is je brandstofpomp. Dat hebben ze allemaal, niks aan de hand". Lekker dan.
 
Bovenaan Onderaan