Zoemend geluid eentonig.

kobus1960

Nieuw lid
Ik hoor een constant zoemend geluid bij draaiende motor.
Constant wil zeggen, zelfde geluid, koppeling in, uit, welke versnelling, welke stand gaspedaal, welke snelheid, hetzelfde geluid, zoem, niet hoger, niet lager, niet harder, niet zachter.
Ik kan dus al vanalles wegstrepen, koppeling, bak, rollen, draaiende gedeelte, enz. Radio uit, geen CD aanwezig, front eraf.
Het maakt niet uit, motor uit, contact aan, is het weg
Ik kan dus nog meer wegstrepen, benzinepomp zit achter, aanjager.
Bij stilstaan behoorlijk irritatant ;))
Wie weet raad?
 

bing69

Actief lid
Ik hoor een constant zoemend geluid bij draaiende motor.
Constant wil zeggen, zelfde geluid, koppeling in, uit, welke versnelling, welke stand gaspedaal, welke snelheid, hetzelfde geluid, zoem, niet hoger, niet lager, niet harder, niet zachter.
Ik kan dus al vanalles wegstrepen, koppeling, bak, rollen, draaiende gedeelte, enz. Radio uit, geen CD aanwezig, front eraf.
Het maakt niet uit, motor uit, contact aan, is het weg
Ik kan dus nog meer wegstrepen, benzinepomp zit achter, aanjager.
Bij stilstaan behoorlijk irritatant ;))
Wie weet raad?

Zet de blower eens een standje hoger, wellicht is het dan weg.
 

Tachi

Actief lid
Weet je waar het geluid (ongeveer) vandaan komt?
Waar is het beter hoorbaar? Binnen of buiten? Onder of boven de motor? Links rechts?
 

kobus1960

Nieuw lid
GLXi van 99 met AEH motor, geluid komt uit dashboard.
Buiten niet te horen, onder de motorkap ook niet.
Lijkt net een pompje wat draait, maar waar zit dat ding?
Recirculatieklep is het niet, aanjager niet........zoek me gek :1884:
Audio van spanning gehaald, wat kun je nog meer verzinnen??
 

Rick Blaine

Actief lid
Heb je climatronic? Er zit daar waarschijnlijk ook een klein propellortje in die lucht aanzuigt voor de temperatuursensor (achter het kleine roostertje links in het climatronicpaneeltje). Ik denk dat die altijd draait, ook als de aanjager uit is.
 

Tachi

Actief lid
Wat zit daar binnen? Stelmotor voor de ventilatieklep en de aanjager. Misschien dat één van de twee zoemt? Kijk in je zekeringenschema welke zekering(en) voor de verwarming en airco is/zijn. Test het één voor één door ze één voor één los te trekken. Wie weet helpt dat om je zoekgebied te verkleinen.
 

kobus1960

Nieuw lid
Wat zit daar binnen? Stelmotor voor de ventilatieklep en de aanjager. Misschien dat één van de twee zoemt? Kijk in je zekeringenschema welke zekering(en) voor de verwarming en airco is/zijn. Test het één voor één door ze één voor één los te trekken. Wie weet helpt dat om je zoekgebied te verkleinen.

Dat ga ik morgen even uitproberen idd, zou het anders ook echt
niet meer weten, dank!
 
Bovenaan Onderaan