Zoektocht Skoda Octavia combi (RS)

goedemorgen allemaal,

Bij deze wil ik mij graag even voorstellen. Ik ben Jasper en kom uit Zeeland.

Ik ben al enige tijd op zoek naar een andere auto. Bij mijn zoektocht moest ik rekening houden met de overige gezinsleden. (wij zijn met z'n vijven + een bordeauxdog )

Samen met mijn vrouw begonnen aan een zoektocht op internet, waarbij wij in eerste instantie uitkwamen op een Volvo V50. Een naar onze mening gewoon een degelijke gezinsauto met voldoende ruimte.

Ik wilde graag wel een auto met wat pit, dus de motorinhoud mocht best iets groter dan 1.2...

Na een proefrit met een Volvo V50 2.0 dachten we beiden dat het wel een goede auto voor ons zou zijn. Toch ging ik nog verder op zoek en mijn oog viel op een Skoda octavia combi RS.

Wij samen naar de dealer en daar stond de Skoda toevallig naast een Volvo V50. Wat een verschil qua ruimte!!! Verder oogde de Volvo V50 wel erg burgerlijk vergeleken met de Octavia RS. Na de eerste kennismaking met de RS was vooral mijn vrouw al direct om!!! ( toen moest er nog een proefrit volgen )

Dus wij een afspraak gemaakt voor een proefrit. Alles voelde beter tijdens de rit, lekkere snelle bak, de sportstoelen zitten goed en geven veel steun, de zwarte hemelbekleding maakt het geheel echt af!

Na wat formaliteiten (onderhandelen) de Skoda gekocht. Het is nu wachten op de aflevering en dan kunnen wij gaan genieten van deze geweldige auto!

Tot horens,

Jasper

newwolf84

Forumguru
Welkom en van de RS ga je zeker plezier beleven! Staat ook nog wel op de wishlist...wel meer dingen trouwens, geld zal wel het probleem worden... :)

Cordoba

Forumguru
Welkom Jasper, de binnenruimte van een V50 moet je vergelijken met een Fabia, niet met een Octavia, ook al zou je op basis van de buitenmaten anders denken.

Bovenaan Onderaan