Zoektocht naar een Octavia III 1.2/1.4 TSI 2e hands

dj.verhulst

Forumguru
na 3 Skoda's te gehad te hebben dacht ik met een Prius goedkoper te kunnen auto rijden zonder veel in te leveren,, nou dat is wel zo,, een periode geen cent aan MRB betaald,, over 30 K heb ik gemiddeld 1 op 20,5 gereden,, onderhoud kosten meer dan ik dacht (prijs beurten) maar geen defecten gehad.

maar het belangrijkste ben ik wel kwijt,, lol in het rijden,, dus na 3 jaar ipv de geplande 5 jaar ga ik toch weer zoeken naar een Octavia III

Omdat ik die mooier vind, ding is lichter en zuiniger dan een O2 en geen gezeik met die ketting door het vernieuwde blok.

Het liefste kocht ik een O3 1.4 combi elegance buss. in race blue ,, maar die zijn boven mijn budget.

Maar als ik een Ambition buss. heb zit daar ook wel op wat je echt nodig heb en wat prettig is.

dingen als een ingebouwde navigatie ., klein leer pakket , 16" lichtmetaal , CC, BT USB aansluiting, zijn een pre, zonder laat ik de wagen staan

en dingen als parkeersensoren , elektrisch verwarmde voorruit zouden fijn zijn maar zou een auto er niet voor laten staan net als multi color schermpje tussen de klokken, LED of xenon .

het zal wel een 1.2 worden, handbak,, dsg moet ik niet

kleur , geen wit, of bruin

liever geen, licht grijs

graag race blue, donker grijs, rood

apart dat ze geen groen of geel hebben, maar wel 3 soorten wit en 2 grijs.


ik hoop dat de vraagprijs onder de 20 K is, en als het even kan in de regio twente,, ff te kijken naar Rotterdam kan maar dan moet het aanbod goed zijn.
als het even kan probeer ik voor de zomer iets te kunnen kopen.

ik ruil een Prius p3 uit 2009 in rood metalic, dynamic uitvoering 168K op de klok.

in dit topic wil ik mijn belevenissen delen met deze zoektocht.
 

Flit

Lid
Heb je al eens aan importeren gedacht via een buitenlandse dealer? BPM is laag voor een gebruikte auto en aanbod is er vele malen groter.
 

dj.verhulst

Forumguru
ik heb wel even gekeken op mobile.de maar ik moet de Prius wel kwijt kunnen,, en je word daar dood gegooid met 86 pk 5 bak in DDR uitvoering zo kaal , de uitvoeringen die leuk zijn 105 pk en 6 bak en een beetje leuk uitgerust zijn wel een stuk duurder, maar moet de rest BMP berekenen of het nog interessant is.
hij moet een 5 K op de klok hebben en een jaar oud zijn, anders betaal je btw over de BMP.

als ik de Prius verkoop aan een opkoper zal ik redelijk wat verliezen, mogelijk meer dan ik met zelf import verdien.

ik baseer met op de site van Skoda wat er in ons land aan kleuren te krijgen is,, heb wel een uni lak rode gezien een RS waar ze mee adverteren maar nog geen metalic in wat meer bescheiden uitvoering.
mogelijk dat ie over de grens wel te krijgen is.
 

dj.verhulst

Forumguru
ik kijk zelf op gaspedaal.nl en op skoda.nl/dealers occasions

Die in Zwolle en de Lutte kende ik al,, de ene is een tamelijke kale actief uitvoering en die ander zou een elegance zijn maar daar voor ontbreken te veel zaken die er standaard wel op horen,, hoe ze dat nou versieren?
er zit geen kenteken op,, zal mogelijk een import zijn, is voor mijn geen probleem.

Denk het achteraf toevoegen van een navi en bediening op het stuur lijkt me kostbaar en lastig.

en die van de waalgroep ,, lijkt me wel erg goedkoop? maar eens afwachten tot ze plaatjes hebben.
de prijs past meer bij een O2 ,, heb het kenteken ingevoerd bij autoweek en dan krijg ik een O2 te zien.
 

Niels

Actief lid
De auto bij de Waal is ook een O2, is namelijk de "oude" auto van mijn pa, hij rijdt sinds 2 weken een O3 GL.
Is overigens een prima (en nette) auto hoor, maar dus geen O3 :D
 

dj.verhulst

Forumguru
heb nu 3 kandidaten die ongeveer het zelfde kosten, ongeveer het zelfde aan zaken hebben.
eens zien wat ik voor m'n inruil krijg.

heb ook zitten kijken wat het over de grens kost. en dan een 105 pk uitvoering met 6 bak en wat opties
dan kan je vanaf een € 12.750,- ex BMP gaan shoppen.
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb gisteravond voor de auto bij De Waal geen kenteken gezien, alleen Octavia, bouwjaar, uitvoering en wat opties. Pas na jouw opmerking over kenteken opnieuw gekeken, en gezien dat er inderdaad een kenteken bij staat.:bloos:

Misschien is het slim om even te kijken of je op schadeauto's een O3 ziet staan met stuurbediening en/of navi, als je dat vindt, de prijs opvragen, en eventueel uitzoeken wat het plaatsen en aanmelden daarvan je gaat kosten. Dan kun je bij een auto die je verder wel aanstaat, maar deze opties mist eventueel toch kopen en zelf dit (laten) toevoegen.
 

dj.verhulst

Forumguru
ik heb iemand gesproken die bij een VAG dealer werkt,, hij zegt als je het nieuw los moet kopen extreem duur.
en met schadewagens het is meer dan een unit in het dashboard en in je handschoenen kastje, het binnenwerk is anders mag je halve dashboard overzetten en de kabelboom is anders,, het is niet ff een sub kabelboompje er in prutsen, en je stuurkolom is anders met die extra sleep contacten.

of ik zou een aftermarket systeem moeten monteren, is het goedkoopst en makkelijkst.

heb net wat zitten spelen met BMP calculators , omdat het een B label auto is scheelt dat en dan valt de BMP ontzettend mee,, alleen heb ik zin in zo'n avontuur ?

als ik de Prius weg doe aan een opkoper verlies ik volgens mij zoveel dat netto er net zoveel geld in moet steken als ik een O3 in NL koop.
 

Cordoba

Forumguru
Dealers verkopen heel vaak onzin op dit gebied. Enerzijds door onkunde, anderzijds om te proberen om zelf op die manier die opties op een nieuwe auto te verkopen.
Als je echt deskundig advies op dit gebied wil, moet je bij Vagtechniek zijn, die hebben regelmatig dergelijke klussen die volgens de dealer niet mogelijk zijn of onbetaalbaar zijn.
 

dj.verhulst

Forumguru
die persoon ken ik van vroeger,, toen ik zijn stage begeleider (ICT) was.

hij verdient niks aan mij,, hij is van ICT automonteur geworden net tegenovergesteld wat ik gedaan heb.
 

dj.verhulst

Forumguru
Vandaag naar een dealer in Oldenzaal geweest, eentje die wel een serieus aanbod gedaan heeft, dit in contrast met Apeldoorn, ik wil nog een paar auto's zien voor ik een keuze maak.

Heb een stukje gereden,, wat is die motor snel warm. , maar ook de olie zeg....
Zo'n O3 is stukken stiller op de snelweg dan m'n Prius en hoe harder je gaat hoe groter het verschil.

het valt me op dat je met 100 km in 6 net zo makkelijk 1 op 20 rijd als ie warm is.

het enige wat me iets tegen viel,, wat je hoort is windruis, en de radio vond ik een hol geluid maken,, heb niet uitgebreid de instellingen bijgesteld, anders zou er wel een alternatief setje in moeten,, en deze auto staat op stalen velgen maar voor 500,- doen ze er originele lichtmetaal met 16" conti 5 er onder
inruil bod was redelijk, al moet ik toch meer betalen dan ik dacht, als ze daar iets aan doen is dit een serieuze kandidaat.

heb een stukje film gemaakt
hij is op dit moment nog aan het verwerken.


wat ik ook typisch vind als je navigatie aan heb staan,, geeft ie het ook weer in het schermpje tussen de klokken,, en dat kan niet anders als je liever daar dingen als verbruik en tijd en dat soort dingen ,, omdat je ook al het navischerm zelf heb
 

Falcon

Donateur
@dj. verhulst: Hebben we het hier dan over een andere tussenscherm dan maxidot? Want daarmee kan je het wel wijzigen namelijk
 

dj.verhulst

Forumguru
Skoda%20Octavai%201.2%20TSI%20Greentech%20Ambition%202014%20%2007_zpsbrbm2mes.jpg~original


Dit zit er in ,, is geen multicolor of multidot lijkt me
 

Falcon

Donateur
Begrijp ik het goed, dat als jij nu de navigatie instelt dat dit zichtbaar wordt gegeven op het tussenscherm en daarna niet terug gezet kan worden (tijdens navigeren) naar bijvoorbeeld verbruik?

Ik dacht dat je dit gewoon kon selecteren met de > < toetsen, links op het stuur. (rechts naast de volume-knop)
 

Dennis Nijholt

Forumguru
om het weer terug te zetten moet je wel eerst de functie selecteren...dus het menuknopje selecteren rechts naast de >< draaiknopje ) en op rijgegevens zetten en dan kan je met de >< toetsen bv het verbruik of snelheid kiezen
 
Laatst bewerkt:

dj.verhulst

Forumguru
@Falcon ik heb waarschijnlijk de verkeerde knoppen gebruikt,, ik had de <> rolknop gebruikt waar je normaal mee door de menu's bladert. aan de rechterkant.

morgen ga ik weer ergens kijken,, en dan probeer ik weer.
 

dj.verhulst

Forumguru
Ik ben naar Lelystad geweest.

heb nu een een Ambition businessline gereden,, zitten daar andere speakers in dan een gewone Ambition ? geluid was beter,, nu had ik wel andere muziek bij me.

en zaten ook 17" met 225 breed ,, kon het verschil best merken, wat stoteriger,
kreeg een betere offerte

heb gekeken, maar inderdaad als ik met de andere knop werk kan ik wel kiezen in het scherm navigatie aanwijzingen of rij gegevens of wat ik maar wil.
 
Bovenaan Onderaan