Zo trots als een aap met zeven lullen!

Hoppe

Lid
Vandaag mijn nieuwe lease bak gekregen, een OII combi elegance stone gray metalic. Wat is ie mooi en wat rijdt ie lekker. Voor een ieder die een Octavia overweegt kan ik enkel maar zeggen gewoon doen! Ik heb zelf altijd mercedes gereden maar dat is in kwaliteit tegenwoordig gewoon huilen met de pet op. Deze auto heb ik 2 maanden geleden al in geleverd en de die tijd heb ik overbrugd met verschillende huur auto's. Een VW T4 bus, een Passaat een Astra station en een Hyundai Tucson. Op zich allemaal best aardige auto's maar ik begon steeds banger te worden dat ik de merc zou gaan missen want ik ben wel mercedes mannetje.
Vandaag wist ik al na een paar km in de OII dat die angst echt ongegrond was. Ik ga de mercedes niet missen, sterker nog ik zal het merk de komende jaren niet meer met een hoofdletter schrijven dat moet het eerst maar weer verdienen. Tot die tijd zeg ik Skoda! Ik rijd zo'n 50k per jaar en ik zal volgend jaar op 02-01-2006 een review geven van mijn ervaringen met de auto en met de garage. Als ik eerder bericht is dat geen goed teken! Over de garage gesproken, prima geholpen bij Rotel in Breda. Ondanks dat de leasedeal nogal wat voeten in aarde had ben ik tot de dag van aflevering keurig behandeld. En geloof me deze auto heeft Rotel niet makkelijk verkocht. Het contract was rond met leaseplan totdat er een probleem was over de teken bevoegdheid met mijn huidige directeur. De auto stond toen al wel bij Rotel, gelukkig deed een andere lease maatschappij niet moeilijk over de handtekening maar wel over de lever datum. Afleveren in 2005 was voor hun inmiddels niet meer mogelijk, het lange wachten was begonnen voor mij en voor Rotel, de auto bleef dus erg lang in hun voorraad staan. Ik ben in ieder geval erg happy met deze auto, wat een ruimte, souplesse heeft eindelijk betekenis gekregen, en veel van de onderdelen komen zo uit de passaat. De zonnekleppen, deur handles, knoppen voor binnen verlichting, etc. Het straalt allemaal wel kwaliteit uit, ook de deuren klinken als een kluis bij het dicht gooien. Ik zal nu eerst maar eens stoppen want de Skoda moet zich verder eerst maar eens bewijzen en ik ga anders klinken als een citroén verkoper.

P’s
Een dag niet geskodaad is een dag niet geleefd?

Beter 1 Skoda in de hand dan de lucht van 10.
Als er een rijder over de dam is volgen er meer Skoda rijders.

Na ja ik heb in ieder geval mijn Skoda op het droge.
/forum/images/graemlins/471.gif
Greets, Hoppe
 

___JC___

Forumguru
Klinkt goed, ik hoop dat ik vanaf begin maart ook zo trots kan zijn! /forum/images/graemlins/473.gif
Overigens al 4 jaar onwijs blij met me huidige Octy I.
 
Hartstikke mooi /forum/images/graemlins/smile.gif

Nog een tevreden O2 rijder /forum/images/graemlins/smile.gif

Kan niet wachten tot de onze over een maandje besteld word..

(alleen jammer dat het dan nog 8 weken wachten is op de levering /forum/images/graemlins/frown.gif)
 

Karstieman

Forumguru
@hoppe: Zo voel je je inderdaad als je een Skoda rijdt ! /forum/images/graemlins/smile.gif
Veel rijplezier in je nieuwe Skoda met hoofdletter S.
 

Berry

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
@hoppe: Zo voel je je inderdaad als je een Skoda rijdt ! /forum/images/graemlins/smile.gif
Veel rijplezier in je nieuwe Skoda met hoofdletter S.

[/ QUOTE ]
Het is Hoofdletter Š (alt 0138) /forum/images/graemlins/regels.gif
 
We verwachten je relaas op 02-01-2007, want dan is het jaar om. Veel plezier met de Škoda. Ik rij er ook al 25k met genoegen in, maar om na 15 km al zo lyrisch te zijn.... Ben ik misschien te nuchter voor. Wel een leuke binnenkomer /forum/images/graemlins/baby012.gif /forum/images/graemlins/baby012.gif
 

ougie

Forumguru
Hoppe heeft al veel theorieervaring opgedaan op het forum, hij is maanden lekker gemaakt en nu magie. Prima man, veeeel rijplezier in 2006. /forum/images/graemlins/530.gif
 

Hoppe

Lid
Ben ik misschien te nuchter voor

Normaal ben ik zelf ook erg nuchter maar een nieuwe auto is toch een emotie. De ene auto heeft dat meer dan de andere. Ik heb inmiddels al heel wat auto's gehad en somige zijn mij echt tegen gevallen. Zoals ik al schreef moet de Skoda zich ook nog wel bewijzen. Gelet op de reacties van jezelf en hier op het forum zal dat wel goedkomen. Voorlopig ben ik nog steeds zo blij als een kind! /forum/images/graemlins/yeah.gif
 

higgy

Forumguru
Re: Ben ik misschien te nuchter voor

Luidt het spreekwoord overigens niet: "...als een HOND met zeven lullen"?
 

Hoppe

Lid
Aap of hond, kip of ei

Het kan beide, maar ik vergelijk mezelf liever met een aap dan een hond.

Staarten kunnen een symbool van trots zijn, en het is dan nog maar een kleine stap naar het mannelijk geslachtsdeel. Je kunt - waar, wordt niet vermeld - 'zo greuts zijn as 'n pauw met zeuven starten' of 'zo drieste as ne katte met zevven stertte', maar in het Gelderse Rivierengebied en de Liemers ben je 'zo trots as een hond met zeuve pielekes' of 'als een aap met zeven lullen'.

Bron:http://www.geocities.com/capitolhill/1557/art-dialect.html
 

ougie

Forumguru
Hoppe als jij het goed vindt hang ik ze allemaal op de wc. (Sorry off topic maar ik moest het even vragen).
 

dorstvlegel

Actief lid
Hoi Hoppe,

Ik heb inmiddels al drie maanden exact dezelfde auto en ben nog steeds tevreden. Hij blijft ook erg mooi om te zien.

Veel plezier ermee /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 
Bovenaan Onderaan