Zitting voorstoelen verwisselen (bestuurder en bijrijder)

Na 312000km viel het me op dat het zitvlak van de bijrijdersstoel wat steviger aanvoelt dan die van de bestuurder (niet zo heel gek natuurlijk :-) ) En om te voorkomen dat 1 wang van het zitvlak slijt door het instappen, vroeg ik me af of het mogelijk is om de 2 zitvlakken te verwisselen? ze zien er symmetrisch uit, maar ik kan niet vinden of ze ook symmetrisch op het frame gemonteerd zijn.
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Ik verwacht dat daar verschil inzit aangezien je zo'n plastic bakje heb op de rand van de stoel die gespiegeld zit

6258957-11-2-2.jpg

De rails zit daardoor ook niet precies in het midden onder de zitting door
 
Laatst bewerkt:

micky

Forumguru
je zou volgens mij de stoelen uit elkaar moeten halen, dus de stof verwijderen en dan de vulling/ stof verwisselen (als dat al gaat, maar waarschijnlijk wel), persoonlijk zou ik dan de vulling van de bestuurdersstoel vervangen door een nieuwe en eventueel alleen de stof verwisselen, dus de stof verwijderen en zelf een nieuwe vulling plaatsen geeft waarschijnlijk al een top resultaat!
 

Antera

Donateur
Kan je omwisselen links en rechts is bij alle stoelen gelijk. Nieuwe vulling kost de kop niet en ziet er dan meteen weer gelikt uit. Verwisselen is niet extreem veel werk als je maar 1 stoel hoeft te doen
 

ertromp

Forumguru
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Er is maar 1 manier om erachter te komen en dat is je stoelen demonteren en kijken hoe de zitting op de rails zit. Houd ons op de hoogte
 

Canon-Eye

Forumguru
Kan je omwisselen links en rechts is bij alle stoelen gelijk.
Eventuele hoogteverstelling kan wel in het gedrang komen - is niet zo handig als die plotseling aan de kant van de handrem zit...
 
als ik tijd heb zal ik de stoel eens demonteren, het zou dan alleen gaan om het zitvlak met schuim.
de bestuurdersstoel ziet er nog prima uit, dus echt vervangen lijkt me nog niet zinvol.
 

EdK

Forumguru
Ach ff een prijs laten maken bij een stoffeerdersbedrijf voor wagens
en die het schuimrubber laten vervangen.
Denk dat dit de kortste slag is en de betere, hoor nu al de klachten naast me als meerijder klaagt over een doorgezakte stoel omdat die zonodig gewisseld moest worden ( als het al kan )
 
Bovenaan Onderaan