Zitcomfort fabia 2 op langere afstanden

turboturner

Nieuw lid
Ik heb mijn fabia (elegeance 77kw DSG) nu bijna 7 maanden en ik ondervind bij langere afstanden (> 2 uur) pijn in mijn rechterbeen. Reed voorheen in renault en nooit dergelijke klachten gehad. Ik ben eerder klein dan groot dus aan te lange benen ligt het niet. Mijn idee is dat het zitvlak van de stoel te kort is waardoor been onder spanning komt te staan. Wel moet ik er bij zeggen dat mijn voorkeur uitgaat naar een hoge stoelstand maar dat mag toch geen klachten opleveren.
Wordt deze klacht herkend en zo ja zijn er eenvoudige hulpmiddelen om deze te voorkomen?
 

RefleCs

Forumguru
Ik heb dit zelf gehad in mijn Fabia 1. Ik heb mijn zithouding drastisch aangepast. Ik had de stoel altijd in de laagste stand staan maar daardoor kiepte de stoel achterover. Om die reden drukte mijn bovenbeen bij gas geven teveel in de zitting en werd de bloedtoevoer gedeeltelijk afgesloten. Gevolg pijn en tintelingen in mijn rechterbeen.

Ik heb de stoel nu omhoog gezet zodat ik bij gas volledig op de plank de zitting net raak met mijn been. Sindsdien geen last meer gehad.
 

Wallie

Lid
Mocht je nog wat drastische maatregelen willen nemen, ik heb een Fabia 2 met de sportstoelen er in, de zittingen hiervan zijn beduidend langer (en ze geven over het algemeen meer steun). Het zal wel wat kosten, maar ik vermoed dat de dealer deze ook wel achteraf kan inbouwen.
 
Ik heb zelf een Fabia 2 en herken je klachten niet.
De langste rit was van Frankfurt naar Utrecht met nog een stevige file ergens halverwege.
Ik vind het zitcomfort prima en ruim voldoende.
Ik heb de stoel in de hoogste stand en kan met mijn korte beentjes (ben 1.72) prima bij de pedalen zonder pijn in mijn been te krijgen.
Pijn in mijn rechterbeen heb ik altijd wel bij lange vliegreizen. (11-14 uur)
Erg vervelend.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik heb ook geen klachten. Wel grappig ik heb juist de stoel in z'n laagste stand staan. Zo zie je maar dat het erg persoonlijk is.
 

piair1982

Forumguru
Juist vanwege de kortere zittingen ben ik voor de sportstoelen gegaan. Al 2 keer.
In een sportstoel wordt je gedwongen je rug recht te zetten en een betere houding aan te houden.

Met name vanwege mijn lengte (198 cm) zijn die stoelen toch wel heel erg prettig :grin:
 
Bovenaan Onderaan