Zit er een standaard alarm op de octavia

millennium1980

Nieuw lid
Vorige week een nieuwe Skoda Octavia gekocht kreeg ik vandaag een brief van de verzekering of er een alarm op zit.
Maar kan dit nergens vinden.

Weten jullie raad ?


Groet Mil
 

Antera

Donateur
Kan je ook nergens vinden. Testen dooir in de auto te blijven zitten. Deuren op slot en een halve minuut tot minuut te wachten dan de auto willen starten.

Als het erop zit dan zal die afgaan. Anders moet VCDS eraan om te zien of er een OEM alarmhoorn in zit om dit zeker te weten. Staat niet in de boekjes enz
 

Monteurtje

Forumguru
Er zit niet standaard alarm op. Wel op modellen waar af fabriek de Columbus navigatie inzit. Dat is denk ik de Elegance Business.
Heb je de auto al in bezit of alleen besteld. Als je de auto al hebt dan moet je even kijken of er een knopje in de B-stijl aan bestuurderskant zit. Achter of net naast de gordel. Als daar een knopje zit, dan heb je alarm. Of wanneer je de auto opent of sluit met de afstandbediening en een akoestisch signaal hoort. Dan zit er ook alarm op.
 

Rallye

Forumguru
Ik heb verschillende malen meegemaakt dat een verzekering onder "alarm" ook de startblokkering verstond. Die zit vanaf een aantal jaren geleden standaard op alle auto's.
 

mini-martijn

Nieuw lid
Hi,
Sinds gisteren een Octavia met alarm.....

Maar ik ben nu al helemaal gepiept!!!!! Weet iemand hoe dat uit kan??
Kan dat software matig??
Of dien in de sirene kabel door te knippen???? Ben er na 1 dag al helemaal klaar mee...

grt,
Martijn
 
Over alarm gesproken.
Ik heb verschillende malen meegemaakt dat een verzekering onder "alarm" ook de startblokkering verstond. Die zit vanaf een aantal jaren geleden standaard op alle auto's.
Inderdaad. Wij hadden een hoop discussie met de dealer over dit onderwerp. Bij Skoda noemen ze de (sinds 1988) wettelijke verplichte startblokkering ook een alarm:crazy: en alle dealers nemen dat over.

Ik vind dat pertinent fout. Alarm staat voor iets wat een inbreuk op het beveiligde object detecteert en daar actief op reageert dmv licht en/of geluid. Een startblokkering is niets meer dan uit de naam blijkt. Als je niet de goede sleutel hebt start de auto niet, heel passief. That's all.

Let dus op bij aanschaf van een gebruikte of nieuwe Skoda!

Onze O II heeft ook een alarm af fabriek maar dat is niet SCM gecertificeerd. Voor de verzekering die dat eist zul je dus alsnog in de portemonnee moeten.
 

Antera

Donateur
Hi,
Sinds gisteren een Octavia met alarm.....

Maar ik ben nu al helemaal gepiept!!!!! Weet iemand hoe dat uit kan??
Kan dat software matig??
Of dien in de sirene kabel door te knippen???? Ben er na 1 dag al helemaal klaar mee...

grt,
Martijn

Oudere octavia met vagcom en anders in het fis uitschakelbaar
 
Bovenaan Onderaan