Zin er eigenlijk al Skoda rijdes die hun aanwinst op te top hebben gezeten qua km/h?<

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spaced

Senior Member
Voordat je dit gaat doen even een aantal kanttekeningen:

- Nederland leent zich hier niet voor (lang leve de duistche atuobahn)
- Een aanatal optie zijn "oberhausen straight" (vak na de grens, wel redelijk druk & slecte weg, maar toch wel goed te doen, zeker voorbij Keef)

Een aantal controles van te voren uit te voeren:
- Bandenspanning + evt beschadiging ( no go)
- olipeil
- koelvloeistof
- andere rare dingen aan je motor die niet horen

Ben benieuwed of er skoda's zijn die 195+ doen op de teller. Mijn oude TDI deed precies 200km/h op de GPS (heuvelaf, spiegels in)

Wat zijn jullie er varinge met de nieuwe TSI/TDI motoren
 

LenK

Forumguru
Als je net zo goed stuurt als je typt dan ben ik liever niet in de buurt bij je snelle rit :bye:
 

Ed Superb

Nieuw lid
Ik heb me gisteren even op de weg richting Oberhausen begeven. Bij 230 op de teller moest ik afremmen door overig verkeer. Ik moet zeggen dat bij het remmen op die snelheid de auto (Superb 1.8 TSI) behoorlijk aan het zwabberen was, ik heb daarna niet meer geprobeerd het uiterste eruit te halen. Het rijden zelf blijft tot 200 zeer comfortabel, daarboven wordt het duidelijker merkbaar dat je hard gaat.

Wat me echt opvalt is dat de auto zelfs in de zesde versnelling vanaf 120 km/h echt goed doortrekt tot over de 200. Wat me ook opviel is dat de ook de Duitse bestuurders ongegeneerd links blijven hangen :407:.

Maar het blijft leuk om te doen :super:

**Ik zie nu pas dat ik in het Octavia II gedeelte zit te posten, maar ik ben in ieder geval mijn verhaal kwijt ;)
 

Gieliovd

Forumguru
Sorry Spaced maar dit lijkt nergens op. Dat je wellicht dyslectisch bent is tot daar aan toe.

Maar een beetje vreemd verhaal. Het stikt van de topsnelheid topics hier.

En dat je met spiegels in rijdt, buitengewoon belangrijk op de autobahn, is voor mij vreemd.
 

___JC___

Forumguru
Jongens, je hebt je binnenspiegel toch nog. :laugh:

Ow mijn oude diesel heb ik een aantal keer op de 225 gezet op de teller. Mn huidige wagen heb ik nog niet kunnen proberen, maar ik ben wel erg benieuwd!
 

Captain Hook

Forumguru
Volgens mij heeft een auto zelfs een betere stroomlijn met de spiegels in de normale stand dan ingeklapt.
Want vooral bij hoge snelheden veroorzaken 'verstoringen' in de stroomlijn heel veel ongewenste wervelingen. Je zou het eigenlijk eens moeten testen, maar met de spiegels uit kon je nog wel eens harder kunnen rijden dan met de spiegels ingeklapt. :crazy:

BTW: met spiegels ingeklapt rijden is om heel andere redenen volkomen absurd...:icon_smile_dead:
 

Tallguy

Forumguru
[MODERATORBREAK]
Dit topic gaat dicht. Ten eerste is er al een topic over topsnelheden en dat maakt dit topic dus overbodig.
Voorts moeten leden zelf weten of ze wel of niet hun auto tot het max willen uitproberen; je hoeft hier geen wedstrijd van te maken.
[/MODERATORBREAK]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan