Zilveren dakrailing voor Superb Combi

Marcelb

Nieuw lid
De Superb Combi is leverbaar met een zilveren dakrailing vanaf de Ambition uitvoering. Ik wil een Comfort Greenline Business Edition bestellen, maar toch laten voorzien van zilveren dakrails.

Voor de Skoda Ocatavia zijn er drie methodes om de zwarte railing te vervangen door een zilveren:
1. de gehele dakrailing laten vervangen na aflevering.
2. de dakrailing laten spuiten. Ik begreep van de dealer dat dit rond de 400 euro kost.
3. platic covers over de dakrailing plaatsen. Kosten Euro 89. http://milotec.de/index.php?cat=c253...2042bb530e9e8b

Heeft iemand ervaring met vervangen van de zwarte dakrailing door een zilveren op de Superb Combi?
 
G

Guest1

Hey marcelB,

Optie 3 is een optie die ik nog niet eerder heb gezien. Die moet ik onthouden. Goedkoop t.o.v. optie 1 en 2 en toch min of meer hetzelfde effect. Daar zou ik dus voor gaan. Heb even de handleiding voor bevestiging bekeken en dat kan iedereen.
Succes nog!

Gr.
 

corsaar

Senior Member
En belangrijke mogelijkheid die al eens elders op het forum gemeld is, dat is poedercoaten. langdurig slijtvast.
 

corsaar

Senior Member
Ho Ho Rosenfield niet alles afkraken wat jij niet mooi vind, zo makkelijk is het niet
op mijn Yeti zitten toevallig mat zilverkleurige dakrails. Dat kon
niet anders in die uitvoering, zwart had ik ook prima gevonden,
Maar zilver past nu eenmaal beter bij mijn grijze haar,wat vroeger gidszwart was.
 

Rosinfield

† In Memoriam
is ook mooi, hoor! Zou dus ook beter bij mijn haar passen. Maar goed dan dat we niet kaal zijn, want dan past dakrails-loos er het best bij!
 

EdK

Forumguru
En belangrijke mogelijkheid die al eens elders op het forum gemeld is, dat is poedercoaten. langdurig slijtvast.

Die zwarte dakrails zijn toch van kunststof ??
Zo ja dan lijkt me poerdercoaten niet mogelijk !
De poedercoat word gebakken in de oven, en lijkt me zo bij kunstof dat het niet meer maatvast eruit komt dan !?
 

Roel

Lid
@MarcelB: wat is de kleur van de auto die je hebt besteld?
Indien zwart, dan is de Alu look railing inderdaad de betere keus.
Kan de dealer niets voor je regelen: tijdens de assemblage zullen de zwarte en alu gewoon naast elkaar liggen aan de lijn.
 

FredV

Banned
.
Kan de dealer niets voor je regelen: tijdens de assemblage zullen de zwarte en alu gewoon naast elkaar liggen aan de lijn.
Poeh poeh, das een illusie: tijdens het productieproces nog even iets anders regelen....
alles is jit-manufacturing...
 

EdK

Forumguru
Ja want voor de productie is je auto tot op de boutjes al bij elkaar gepakt met je productie nummer erop !
 

Monteurtje

Forumguru
De dakrailing van een Octavia en een Fabia zijn heel makkelijk te demonteren. En dan in kleur spuiten.

De Superb is heel anders. Deze is niet makkelijk te demonteren. De hele hemelbekleding moet los. Omdat de railing van binnenuit vastzit. Een hele klus dus. En je moet dan hopen dat je niks aan de hemelbekleding ziet. Dat is namelijk heel kwetsbaar voor vouwen. Ik weet niet of dat de moeite waard is.
 

EdK

Forumguru
En monteurtje kun je toevallig ook nog vertellen hoe het met de demontage van de railing bij de Yeti is ?
En als ik dat laat spuiten is het dan wijsheid om er een laklaag ter bescherming overheen te laten spuiten ?
En weet je heellll toevallig ook nog iets over het kostenplaatje van zoiets ?
 

Monteurtje

Forumguru
De Yeti is bij ons nog niet aan de orde geweest. Dat zou ik even moeten nagaan. Weet niet wanneer ik hier op terug kom. Maar zal proberen morgen.
De dakrailing die bij ons gespoten zijn, zijn zilverkleurig metallic en met blanke lak.
Kostenplaatje moet je echt even zelf informeren. Want wij hebben een schade afdeling erbij. En die spuiten de railings tussendoor. Dus iets goedkoper denk ik.
 

EdK

Forumguru
Oke monteurtje alvast bedankt , en komt niet op een dag aan hoor.
Zit toch nog te wachten dat het blikkie komt !
Maar wil gewoon de info hebben zodat ik weet wat wel en niet kan !
En dan niet alleen met de reling maar met meerdere dingen.
 
Bovenaan Onderaan