Zijwindschermen / raamspoilers Fabia III

Waalko Kramer

Forumguru
Goedemorgen,

Zijn er meerdere Fabia-rijders die zijwindschermen/raamspoilers van het merk Heko hebben bevestigd aan hun zijramen?

Ik heb ze aan de voorzijde gemonteerd en persoonlijk vind ik dat ze erg veel windgeruis veroorzaken en vandaar de vraag is dat normaal?

Op de achterste ramen heb ik ze nog niet gemonteerd!
 

Bijlagen

  • f3c-ofk-full3.jpg
    f3c-ofk-full3.jpg
    85,9 KB · Weergaven: 31

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb ze van Climair en ook die veroorzaken enig windgeruis. Is ook niet heel raar, je verstoort tenslotte de van fabriekswerk bedachte stroomlijn. Maar de ernst daarvan is wel afhankelijk van de windrichting t.o.v. de auto, heb ik gemerkt. Ik heb ze alleen voor, want die voor de achterramen wilden niet zonder schade te maken aan het montagevoorschrift voldoen. Daar horen klemmetjes bij die tussen het rubber gefrot moeten worden, maar dat rubber past zo strak dat ik ze er niet tussen kreeg.
En nu ik eenmaal een aantal weken met alleen de voorste gereden heb, vind ik het ook wel best zo.
 
Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
Ik heb de Heko op de Fabia, en Climair op een Peugeot 205.
Climair is stiller, en (maar dat vind ik) beter van passing.
De Heko moest op de Fabia extra worden geborgd met metalen klemmetjes en dubbelzijdig tape, terwijl de Climair al 20 jaar zomer en winter zonder iets gewoon past tussen de raamrubbers en de koets.
De Hekootjes moeten op de Fabia ook af en toe eens gepositioneerd worden omdat ze een beetje de neiging hebben tot zakken.
Heko is wel stukken goedkoper.
 

EdK

Forumguru
Climair op de Fab 3 en het extra geruis waar kanonskogel het over heeft kan ik me niet in vinden.
Als ik zonder die dingen rij met raam op 2 a 3 cm open heb ik een stuk meer lawaai dan met de climair op de voor zijruiten en dan een 2 a 3 cm open..
Maar goed hij rijd een seat en ik een skoda en daar zal misschien al het verschil in kunnen zitten.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb ze vooral genomen om stilstaand te kunnen ventileren zonder dat het kan inregenen. Tijdens het rijden heb ik de ramen meestal gewoon dicht en dan hoor ik thans windgeruis dat er zonder die schermen niet was, in sterkte en toonhoogte variërend naargelang de windrichting en -sterkte.
 

fraction1

Nieuw lid
Zelfde issue hier, dacht dat het aan mij lag, lol

heb ze afgelopen week (Heko) erop gezet (voor en achter) en windgeruis aan bestuurderskant is zeer aanwezig sindsdien, ben gaan zoeken waar t vandaan kwam. Heb de naden afgeplakt met tape (even zoeken) en bij mij zit t probleem rechts boven in de hoek en dan zo'n 5 cm naar onder. Plak ik t af is de ruis weg. Pa neemt kneedbare kitstrippen mee (zwart) vanuit de garage om dit te verhelpen.
full



Vond ze zeer lastig erop te zetten, heb van 2 schermen de hoekjes afgebroken omdat anders t raam niet meer dicht ging. Eea is nu wel gelukt en werkt prima op de ruis na dan... Maar ook dit wordt opgelost
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan