Zijspiegels slecht zichtbaar bij regen

ronald_j

Actief lid
Hallo Allemaal,

Als het flink regent dan loop het water in één dikke streep over de ramen van de voordeuren. Daardoor worden precies de zijspiegels geblokkeerd.
Is daar iets aan te doen? Ik heb bijvoorbeeld al eens iemand horen praten over windvanger strips. Zo zoiets ook het regenwater in een andere baan leiden?

Alvast bedankt.

Ronald
 

ronald_j

Actief lid
Het gaat er niet zozeer om dat de regen blijft plakken aan het raam, maar meer dat het allemaal op precies dezelfde plek op het raam lijkt te komen. Er lijkt dan een dikke rivier van voor naar achter te lopen, precies ter hoogte van de spiegels. Ik zie dus meer in de spoilers/windvangers.
Wel zie ik iets in die Rain-X als toevoeging om sneller van de plakkende druppels af te komen.

Bedankt voor de hulp allemaal!
 

turboturbo

Forumguru
@ronald_j het effect van Rain-X is juist om te zorgen dat al het water niet meer blijft plakken op de ruit (dat geeft die 'rivier') dus het water vliegt dan voorbij de ruit verder naar achter de auto. Je zal daarom geen rivier meer ervaren...

Probeer het maar eens!
 

Niels83

Forumguru
Ik rij nu een jaar of 5 fabia en geen idee wat je bedoeld. Ook als je rijdt?

Spiegel kajes koop je voor een prikkie bij ali expres, maar geen idee hoe dat water van je ruit houdt. Raam spoilers hebben ze mogelijk ook wel.
 

ronald_j

Actief lid
Hmm, interessant. Tja, ik zou eens een foto moeten maken. Maar het regent natuurlijk niet elke dag zo hard. En foto's maken terwijl ik rijd lijkt me niet helemaal veilig.
We zullen eerst eens dat Rain-X proberen. Maar het zal wel even duren voordat ik de kans krijg om het te testen.
 

Canon-Eye

Forumguru
En foto's maken terwijl ik rijd lijkt me niet helemaal veilig.
Vooral niet met je telefoon, want die mag je als bestuurder tijdens het rijden niet in je hand hebben (over een echte camera is niets expliciet bepaald, al zou dat nog kunnen stuiten op 'gevaarzetting' in het algemeen).
 

EdK

Forumguru
Tsja er zijn al boekdelen hier over geschreven....
Ikzelf heb bij de Yeti en daarvoor de RR en Fabia de spoilers geplaatst ( alleen bij voorramen )
En ik kan uit ervaring vertellen dat je ramen schoon blijven van die waterwaas waar jij over spreekt.
Bijkomend voordeel is dat je tijdens regendagen ook evengoed je raam op een kier kunt hebben voor ventilatie zonder dat er bakken water naar binnen gutsen.
Zomers kun je op parkeerplaats ook de ramen op kier houden ter ventilatie, en zie je het niet van buiten dat ze op kier staan.

RainX kan ook, alleen moet je dan periodiek je ramen behandelen voor het effect, en zal je altijd zien.....op moment dat je het nodig hebt.....is de werking van het goedje verdwenen en zie je alsnog niets.... want ja dit merk je pas bij ...... regen....
 

Cordoba

Forumguru
Rain-X werkt zeker op de zijramen voor maanden lang, alleen als je ruiten erg vuil zijn vermindert het effect. Een keer gewoon je ruit wassen (zonder opnieuw aanbrengen) herstelt de werking weer.
 

EdK

Forumguru
Rain-X werkt zeker op de zijramen voor maanden lang, alleen als je ruiten erg vuil zijn vermindert het effect.
MAW ???
Je staat toch telkens ze of schoon te maken of in te smeren...
En je komt er achter op het moment dat het .......??
 

Cordoba

Forumguru
Als je je huis schildert, is het ook niet zo dat je van het ene op het andere moment de buitenboel opnieuw moet doen, zo gaat dat ook met Rain-X, dus je veronderstelling dat het uit de lucht komt vallen is lichtelijk overdreven. (zal wel een variatie zijn op 'wat de boer niet kent, dat vreet ie niet' oftewel geen ervaring met het product.) De meeste mensen wassen hun auto toch wel om de paar weken, en dan is het niet vreemd om ook je ramen te wassen en dat is in de praktijk genoeg, helemaal voor de zijruiten. Daarnaast waait niet alleen het water dat het zicht op de buitenspiegels belemmert sneller weg met Rain-X maar is het hele behandelde deel veel beter doorzichtbaar door minder waterdruppels.
 

EdK

Forumguru
Als je je huis schildert,
Tsja dat doe ik dus nooit, dat doet de woningbouw vereniging....
'wat de boer niet kent, dat vreet ie niet
Wel dat vreet ik juist wel, want ik verrijk mijn smaak graag, en het product RainX is mij echt wel bekend als motorrijder.

En doordat dit mij bekend is en ook de raam spoilers kan ik uit ervaring vertellen dat de laatste het best werken !
Met in vorig genoemde bericht de extra voordeeltjes met regen en ventilatie en ventilatie zomersdag.

Tsja als je de spoilers geen porem vind op je wagen dan zijn we snel uitgekletst, want dit is een kwestie van smaak..
 

Niels83

Forumguru
Denk niet edk dat iemand die spoilers heeft omdat hij ze mooi vind. Handig zijn ze wel.... ook om je raam iets open te zetten zonder regen of wind in je auto. Toen ik nog rookte ideaal.
 
Bovenaan Onderaan