Zijn voor deze velgen andere naafkappen te koop?

Cordoba

Forumguru
Ik heb op Marktplaats deze velgen zien staan, en overweeg om ze te kopen voor onder de Fabia.

uq6Y1Dd+Xlf6dwz2dPwobw==.jpg

Nu is mijn vraag weet iemand of hiervoor passende andere naafdeksels (blanco of met Skoda-logo) bestaan?

darkprojectx

Forumguru
logo eraf wippen, kapje schuren, kapje spuiten, terug plaatsen, rijden.
of een skoda logo exact in het midden erop proberen te plakken.

Cordoba

Forumguru
logo is vergelijkbaar met wat normaal achterop auto's zit als logo of type aanduiding, dus zo er overheen plakken gaat niet.

Cordoba

Forumguru
Ik ga ze morgenochtend oppikken op de heenweg naar de meeting. Logo's zouden met 4 pinnetjes vast zitten. Ik denk dat het een kwestie wordt van logo's eraf, plamuren en kapjes spuiten en eventueel Skoda logo erop.

Fabia

† In Memoriam
Moet te doen zijn, ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Verlies je gelukkig geen wieldoppen meer.

turboturbo

Forumguru
-edit: dit bericht even verplaatst uit ander draadje-

Ik kwam ineens deze naafdeksel (?) tegen, zocht jij niet nog zoiets @Cordoba , voor op je Audi velgen? Daar zit immers ook zo'n grote naafdeksel op?
artikelnummer: 6Y0601151B

naafdeksel.png

(2C op het plaatje hierboven)

EDIT: het word me alleen niet helemaal duidelijk of deze voor 5x100 of 5x112 naafgat is..... oftewel; of die op jouw A3 velgen gaan passen.

Joske

Forumguru
@turboturbo

ik had ze zien passeren toen ik op zoek was naar de wieldoppen in het "andere topic" waar je het over had :)

Heb je de "remark" gezien? Die verwijst naar het type velg dat deze van toepassing is.

Joske

Forumguru
Ik heb het desbetreffende artikelnummer eens opgezocht, Google levert geen duidelijke hits op, wat er wel in ETKA staat is:
stalen velg / chroomkleuren

dus zou wel eens kunnen kloppen dat het past voor Gert :)

turboturbo

Forumguru
Op Google images vind je ze wel, hoor. Naast o.a. de grotere Audi en vw deksels ;) Ik kreeg de indruk dat ze idd wel zouden kunnen passen; vermits de vragen omtrent de steek dan.

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Ik dacht het ook even, toen ik het plaatje zag, maar iemand die het halve Pon magazijn in handen heeft gehad, heeft mij ook verzekerd dat de maat afwijkend is, maar misschien eens proberen om de maten boven water te krijgen.

turboturbo

Forumguru
Fietste ik vanmorgen nou langs een praktijkvoorbeeld? Ik heb toch het idee dat dit naafdeksel weer een andere is dan de hierboven gesuggereerde... omdat deze minder een kom/schaal-vorm heeft.
Ik zag 'm vanmorgen op een Fabia I.

Ben wel benieuwd of je deze al had gezien, @Cordoba ?

wieldopnaaf.jpg

Cordoba

Forumguru
Dank je @machlo de verschillen zijn door de foto's extra duidelijk:
- ik heb een naafkap van 16,5 cm
- de kap klemt op de buitenrand van de 'rand' om de boutgaten, dat zal iets van 14-15 cm diameter zijn (ik zie dat jouw kap echt bij de naaf klemt)
- de rand van mijn kap komt een stukje naar voren, dat kan ook te maken hebben met het verschil in ET-waarde (scheelt 5 mm) tussen beide velgen, om dat netjes te overbruggen.

Cordoba

Forumguru
Ik zal nog wat (oude) foto's plaatsen van mijn naafkappen, waaronder één waar het Audi-logo is verwijderd, maar je vervolgens de diepe groeven in de vorm van het logo overhoudt. Overigens ben ik van plan om eerdaags ook voor het reservewiel zo'n velg te scoren.

Bijlagen

• Audi A3 velgen.jpg
    Audi A3 velgen.jpg
    374,6 KB · Weergaven: 19
  • PICT1577.jpg
    PICT1577.jpg
    452,4 KB · Weergaven: 16
  • PICT1584.jpg
    PICT1584.jpg
    240,3 KB · Weergaven: 15
  • PICT1586.jpg
    PICT1586.jpg