stradje
Actief lid
Wij zijn donderdag onze nieuwe Citigo gaan ophalen in Veldhoven. Daar wachtte ons een erg onaangename verrassing. Bij de bestelling zei de verkoper nog even terloops dat de BPM in 2014 omhoog zou gaan, plus minus 300 Euro. Toen we onze factuur naast de orderbevestiging legden zat er maar liefst een verschil tussen van meer dan 700 Euro. De nieuwe BPM in 2014 was maar liefst 730 Euro geworden. Daarnaast waren er nog wat andere irritaties, zoals een totaaltelling die excl. die BPM ook 170 Euro afweek van de orderbevestiging, en Sunset die wel op de rekening stond, maar waarvan ik zelf moest ontdekken dat die ook al in het all-season-pakket zat en dat dat dus een dubbeltelling was. Verder was er tijdens de verkoop nog een knap dure lakbehandeling in de order gefoefeld zonder deze expliciet te bespreken.
Hoewel we blij zijn met de wagen baal ik als een stekker van hoe dit verkoopproces is verlopen. Als de verkoper (toch een zeer ervaren man) mij in november 2013 had gewezen op die 730 Euro BPM in 2014 waren we waarschijnlijk toch gegaan voor een minder "op maat gesneden" voorraadmodel.
Hoewel we blij zijn met de wagen baal ik als een stekker van hoe dit verkoopproces is verlopen. Als de verkoper (toch een zeer ervaren man) mij in november 2013 had gewezen op die 730 Euro BPM in 2014 waren we waarschijnlijk toch gegaan voor een minder "op maat gesneden" voorraadmodel.